هوشمندسازی شهر تبریز با ارتقای طرح پارک حاشیه ای

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیر طرح پارک حاشیه‌ای تبریز ظهر امروز در جمع خبرنگاران از ارتقای این طرح در روزهای آینده به عنوان مقدمه‌ای برای هوشمندسازی شهر تبریز با نصب پنج دستگاه دوربین پلاک خوان و ثبت و نظارت پارک خودرو خبر داد.

 علیرضا میدانی با اشاره به پارک روزانه ۳۰ هزار خودرو در خیابان‌های شهر تبریز گفت: دوربین‌های پلاک خوان در قالب نظارت سیار خودرویی و موتوری برای جلوگیری از رفتار سلیقه‌ای و به صفر رساندن خطای پارکبان‌ها اجرا می‌شود.

وی  گفت: ۴۴۰۰ جایگاه پارک خودرو در شهر تبریز داریم که درآمد حاصل از این طرح با همکاری شهرداری تبریز صرف احداث پارکینگ‌های طبقه‌ای در شهر تبریز می‌شود.

میدانی با تاکید بر اینکه درآمد کلی این طرح طی هر ماه حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان است، افزود: تراکنش‌ها به حساب مشترک شرکت مجری این طرح و شهرداری تبریز واریز می‌شود.

مدیر طرح پارک حاشیه‌ای تبریز افزود: تعرفه‌های پارک خودرو از سال ۹۶ که ساعتی ۱,۲۰۰ تومان است تغییر نکرده ولی در مقابل هزینه‌های شرکت همچون حقوق پرسنل و پارکبانان رشد قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه ما یک شرکت دانش بنیان هستیم، گفت: طرح «پارک حاشیه‌ای» مقدمه‌ای برای هوشمندسازی شهر تبریز است. این طرح قابلیت اجرایی در سایر کلانشهرها را دارد و اولین و برترین سامانه هوشمند پارک حاشیه‌ای کشور است.

وی در خصوص دلایل اجرای طرح پارک حاشیه‌ای در شهر تبریز گفت: توزیع عادلانه پارک خودرو بین شهروندان و همچنین کاهش تقاضای سفر به مرکز شهر با توجه به اینکه شهروندان می‌توانند در سامانه به صورت آنلاین موجود و یا ناموجود بودن جای پارک را مشاهده کنند، از مزایا و دلایل اجرای این طرح است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.