کشف ۲۱ محدوده امیدبخش معدنی در پهنه سونگون_تکاب

به گزارش عصر آزادی آنلاین،معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی روز چهارشنبه در نشست کمیته شناسایی پهنه اکتشافی سونگون – تکاب ، از معرفی ۲۱ محدوده امیدبخش معدنی در این پهنه خبر داد .

مهرانگیز رحمانی با اشاره به تفاهم نامه منعقده با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران پیرامون پهنه اکتشافی سونگون – تکاب اظهار داشت: بخش خصوصی علاقمند به فعالیت در محدوده های امیدبخش است و در جهت توسعه معادن و صنایع معدنی در سال جهش تولید، بخش دولتی متناسب با اولویت های خود از محدوده های با اولویت یک با شرایط خاص به بخش خصوصی معرفی می کند .

وی از واگذاری محدوده ها از طریق مزایده خبر داد و گفت: با توجه به مطالبات مسئولین استانی در توسعه معادن و صنایع معدنی منطقه ، همراهی و تعامل سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی در واگذاری پهنه های معرفی شده به بخش خصوصی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

رحمانی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان های صمت استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و زنجان با سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران در خصوص پهنه اکتشافی سونگون – تکاب به مساحت کلی ۲۱ هزار و ۲۶۰ کیلومتر مربع ، افزود: شناسایی ظرفیت های معدنی گروه های ۵ و ۶ مواد معدنی در وسعت ۱۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع متعلق به این استان به مدت ۶ ماه به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ( ایمیدرو ) واگذار شده بود و کمیته مذکور گزارش اتمام فاز شناسایی پهنه یاد شده را نهایی کرده است .

وی گفت:  در پهنه سونگون – تکاب علاوه بر معرفی ۲۱ محدوده امید بخش جهت ادامه اکتشافات، تعیین تکلیف مابقی پهنه ، برابر ضوابط وزارت صمت از طریق سامانه کاداستر معدن ، مزایده یا آزادسازی خواهد شد .

نشست کمیته شناسایی پهنه اکتشافی سونگون – تکاب با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی و کارشناسان سازمان ، گروه کارشناسی ایمیدرو ، جمعی از اساتید دانشگاه ، کارشناسان سازمان های زمین شناسی و نظام مهندسی معدن به میزبانی سازمان صمت استان برگزار شد .

این پهنه قسمت هایی از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان با  ذخایری از مواد معدنی مس و طلا و کان سنگ های باریت، مالاکیت، نقره و غیره را در بر می گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.