مراسم سالگرد شهادت آیت‌الله «مدنی» در تبریز

به گزارش عصر آزادی آنلاین  آیین ملی نکوداشت سالگرد شهادت آیت الله سید اسدالله مدنی همزمان با سالروز شهادت آن اسوه ایمان و تقوا، در روز پنجشنبه ۲۰ شهریور با سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه در دانشگاه هنر اسلامی برگزار خواهد شد.

 آیین گرامیداشت سی و هشتمین سالروز شهادت دومین شهید محراب با حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان‌شرقی و جمعی از مردم، مسئولان و روحانیون در مسجد شهید مدنی(شکلی) تبریز برگزار شد.
در این مراسم آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به سخنرانی در باب ویژگی روحانیت و همچنین فضایل اخلاقی حضرت آیت‌الله شهید مدنی پرداخت.
روضه‌خوانی و همچنین ذکر مصیبت حضرت سیدالشهدا از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

شهید مدنی جزو شخصیت‌های ممتازی بود که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشت و حضور موثر وی در عرصه‌های مختلف انقلابی و دینی باعث شد تا دشمن احساس خطر کرده و این عالم وارسته را در محراب و حین عبادت، به شهادت برساند.

امسال سی و نهمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید اسدالله مدنی‌ است، عالم و مبارز نستوهی که در 20 شهریورماه سال 1360 در محراب نماز جمعه در حال ذکر و راز و نیاز توسط منافقان کوردل به شهادت رسید و به عنوان «دومین شهید محراب انقلاب اسلامی» در تاریخ ماندگار شد.

شهید آیت‌الله مدنی در سال 1293 ه.ش در آذرشهر دیده به جهان گشود و در سن چهار سالگی مادر را و در سن 16 سالگی پدر خود را از دست داد و با رنجی فراوان وارد دوران جوانی شد.

این عالم وارسته در آغاز جوانی برای کسب علم و معرفت، از آذرشهر به قم عزیمت کرد و با این‌که در دوران استبداد رضا خانی، فضا علیه طلاب و روحانیون بود، اما شهیدمدنی با پشتکار به تحصیل علوم دینی پرداخت و از وجود علمایی چون “آیت الله سید محمد تقی خوانساری، آیت‌الله سیدمحمد حجت کوه کمری و حضرت امام(ره)” بهره برد.

آیت‌الله مدنی، پس از تحصیل به تدریس علوم دینی پرداخت و در مدت زمان کم جزو اساتید معروف حوزه علمیه نجف شد و از آیت اللّه حکیم، آیت اللّه کوه کمری و آیت اللّه خوانساری اجازه اجتهاد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.