استفاده از ظرفیت های کم نظیر منطقه آزاد ارس منجر به رشد اقتصادی کشور می شود

 استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه افتتاح طرح سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس، رسالت اصلی مناطق آزاد را جذب سرمایه‌گذاری و افزایش صادرات عنوان نمود و تاکید ویژه دولت بر نقش این مناطق در رونق تولید و توسعه صادرات را خاطرنشان کرد.

محمدرضا پورمحمدی اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالای منطقه آزاد ارس در عرصه تولید و صادرات و پتانسیل های کم نظیر در حوزه گردشگری، بحث تولید و صادرات رونق گرفته است و امیدواریم توسعه فعالیت‌های این مناطق به رشد اقتصادی کشور منجر شود.

وی در ادامه  با ابراز خرسندی از افتتاح و اجرای طرح سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال در این منطقه و در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی  از مدیرعامل منطقه آزاد ارس، فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران طرح‌های بهره برداری شده در منطقه آزاد ارس قدردانی کرد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای به میزان 80 هکتار در بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای خاورمیانه در این منطقه جای خوشحالی است که در کنار تأمین بخشی از نیازهای داخل، 85 درصد از تولیدات آن به کشورهای حوزه CIS و روسیه صادر می‌شود.

 همزمان با بهره‌برداری رسمی از 58 طرح ملی در مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با دستور رئیس جمهور، 12 طرح سرمایه‌گذاری به ارزش ۴۱۳۲ میلیارد ریال و 70 میلیون یورو با حضور استاندار آذربایجان شرقی در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.