تاکید فرماندار هشترود بر مدیریت پسماند زباله در هشترود و اعلام جرم برای تخلیه کنندگان زباله

به گزارش عصر آزادی آنلاین، فرماندار هشترود در جلسه مدیریت پسماند این شهرستان بر وطایف مشخص هر کدام از دستگاه های اجرایی در خصوص مدیریت پسماند و  صراحت قانون در خصوص ماموریت و وظیفه در این زمینه تاکید کرد و از  همه دستگاه های عضو خواست تا به وظیفه خود عمل کنند .
امین امینیان افزود: حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی همت همگانی را می طلبد و دستگاههای اجرایی نیز باید شرایط لازم را برای حضور داوطلبانه مردم در سه شنبه های اول هر ماه با عنوان روز پاکسازی عمومی در سطح شهرستان فراهم سازند و برنامه ریزی های لازم را برای حضور گسترده مردم و فعالان این بخش انجام دهند.
وی همچنین از اعلام جرم بر علیه  تخلیه کنندگان زباله و نخاله ساختمانی در جاده ها و ورودی شهر خبر داد و بر جریمه نقدی و توقیف خودروی تخلیه شده تاکید کرد و  مسئولیت زباله های شهرستان به ویژه پسماندهای خطرناک از جمله پزشکی را  با خود تولید کننده بیان نمود.
این مقام مسئول ادامه داد: شبکه بهداشت نیز برای بی خطرسازی زباله ها اقدام  نماید و سپس شهرداری در قالب زباله عادی آنها را جمع آوری کند.
وی خواستار فنس کشی زباله گاه هشترود توسط شهرداری شد و گفت در صورت عدم اقدام شهرداری های هشترود و نظرکهریزی  نسبت به تفکیک زباله از مبدا علیه آنها اعلام جرم خواهد شد.
امینیان همچنین از مدیریت شهرک صنعتی پروفسور هشترودی هم خواست ظرف 10 روز آینده نسبت به جمع آوری زباله های داخل شهرک اقدام کند.
وی با ابراز تاسف از وضع ظاهری شهر نظرکهریزی گفت : متاسفانه کشاورزان و اهالی این شهر فضولات حیوانی را در داخل کوچه ها و خیابانها روی آسفالت پهن و چهره شهر را زشت می کنند.
فرماندار هشترود با بیان اینکه طرح جامع پسماند شهر هشترود تا 3 ماه آینده اجرا خواهد شد، از امور آب و آبفا خواست نسبت به لایروبی رودخانه داخل شهر هشترود و نظرکهریزی که باعث ایجاد مشکلات بهداشتی و بوی بد و نامطبوع آن موجب اذیت شهروندان می شود اقدام کند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.