رئیس جمهوری درحال بررسی بهترین گزینه برای تصدی وزارت صمت است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون پارلمانی رییس جمهوری روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت درباره وزارت صمت  که با استجازه از رهبر انقلاب اسلامی جعفر سرقینی منصوب شد تظهار داشت هم اکنون هم رییس جمهوری در حال بررسی برای بهترین گزینه برای وزارت صنعت، معدن و تجارت هست.

حسینعلی امیری با بیان احساس کامل خلا وجود وزارت بازرگانی اظهار داشت: در صورت تشکیل وزارت بازرگانی  نظام تنظیم بازار مناسب‌تر بود و نظام توزیع هم اشکالاتی را که هم‌اکنون با آن مواجه هستیم را نداشت و در نتیجه به نفع حقوق مردم و به نفع مصرف کننده‌ها بود.

وی با اشاره به دیدارها و مصاحبه هایی که رییس جمهوری در هفته‌های گذشته با تعدادی از افراد انجام داده است و برنامه‌های آنها را شنیده است اما در مجموع به جمع‌بندی نرسیده است و کماکان در حال پیگیری و بررسی برای بهترین گزینه برای معرفی به مجلس شورای اسلامی هستند و خود رییس جمهوری نیز تاکید دارد که این وزارت خانه دارای وزیر شود.

وی افزود: یکی از دغدغه‌هایی را که رییس جمهوری امروز در جلسه دولت مطرح کرد بحث تنظیم بازار و تامین کالاهای مورد نیاز مردم است و بر اساس آمار و ارقامی که وجود دارد و گزارشی که وزرای ذیربط ارائه می‌دهند در ارتباط با کالاهای مورد نیاز مردم به هیچ با کمبود مواجه نیستیم و تولیدی که انجام می‌شود از نیاز جامعه خیلی بیشتر است.

 

امیری بیان داشت: وجود برخی مشکلات مانند افزایش قیمت ناشی از نبود ساز و کارهای مناسب و مدیریت متمرکز در جهت حمایت از حقوق مردم و مصرف کننده‌هاست که آن هم با تشکیل وزارت بازرگانی امکانپذیر بود.

امیری درباره لایحه انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نمایندگان مجلس طرحی را تحت عنوان اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری تهیه کرده‌اند باید. ما در مجلس گذشته و عمدتا در مجلس یازدهم، لایحه جامع انتخابات که نتیجه بررسی‌های بسیار وسیع و کارشناسی غنی بود را تهیه کردیم که در جلسات مختلف کمیسیون سیاسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: کنشگرهای سیاسی است نسبت به پیش‌نویس لایحه جامع انتخابات اظهار نظر کردند، احزاب و گروه‌های سیاسی هم نسبت به پیش‌نویس این لایحه نظرات خود را اعلام کردند که در سایت وزارت کشور قرار گرفت و صاحبنظران مختلفی نسبت به لایحه جامع انتخابات اظهار نظر کردند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود: در واقع دولت، کارشناسان، ناظران، مدیران و مجریان از بخش های مختلف با سلیقه‌های مختلف سیاسی برای تهیه لایحه جامع انتخابات وقت زیادی را صرف کردند این لایحه که از هر نظر واجد یک لایحه جامع است با فوریت تقدیم مجلس شورای یازدهم شد  اما متاسفانه مورد رسیدگی قرار نگرفت

امیری عنوان کرد: ما معتقدیم که مجلس یازدهم به لایحه جامع انتخابات که نتیجه بررسی‌های کارشناسی بسیار عمیقی است و از بنای کارشناسی خوبی هم برخوردار است بپردازد.

وی ادامه داد: اینکه اگر مجلس مجدداً بخواهد وقت دیگری را صرف کنند و طرحی را در دستور کار قرار دهد طرح در صحن علنی مجلس مورد رسیدگی قرار بگیرد و لایحه جامع انتخابات را کنار بگذارد، مناسب مصالح کشور نیست و وقت زیادی هم از مجلس صرف می‌شود.

وی تاکید کرد: مجلس می‌تواند وقت خود را برای اولویت‌های دیگری صرف کند تا اینکه لایحه جامع انتخابات را جایگزین طرحی که الان نمایندگان تهیه کرده‌اند، کند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود:من از نمایندگان تقاضا دارم به جای پرداختن به این طرح به لایحه جامعه انتخابات که از غنای کارشناسی خوبی برخوردار بوده و حاصل تجربه مجریان مختلف در دولت‌های مختلف، ناظران و صاحبنظران، احزاب و گروه‌های سیاسی با هر نوع سلیقه سیاسی در کشور است، بپردازند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.