تقویت آتش‌نشانی تبریز با افزایش ۲۵ درصدی ایستگاه‌ها در سه سال اخیر

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین‌باهر شهردار تبریز، اظهار کرد: ایستگاه‌های آتش‌نشانی تبریز در سه سال اخیر ۲۵ درصد افزایش یافت.

ایرج شهین‌باهر اظهار کرد: در سه سال اخیر موفق به احداث و بهره‌برداری از چهار ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر شدیم که نسبت به سال‌های گذشته افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: در طول چهل سال بعد از انقلاب اسلامی، تنها ۱۹ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر وجود داشت که در دو سه سال اخیر موفق به احداث، تجهیز و راه‌اندازی چهار ایستگاه دیگر شدیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری غیرحضوری از ایستگاه جدید آتش‌نشانی، مطرح کرد: به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و عمل به پروتکل‌های بهداشتی، ایستگاه ۲۲ آتش‌نشانی تبریز به صورت غیرحضوری در صحن علنی شورای شهر به بهره برداری رسید.

شهین‌باهر، ایثار و فداکاری آتش‌نشانان در تامین سلامت و امنیت شهروندان را شایسته قدردانی دانست و گفت: مجاهدت‌های آتش‌نشانان در تامین سلامت و ایمنی شهروندان که گاه منجر به فوت یا آسیب جدی به این قشر خادم می‌شود، شایسته قدردانی است.

وی خاطرنشان کرد: بر خود وظیفه می‌دانم به عنوان شهردار تبریز از زحمات و تلاش‌های فرماندهان و مجموعه آتش‌نشانی قدردانی کنم.

بر اساس استانداردهای جهانی برای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت باید یک ایستگاه آتش نشانی وجود داشته باشد که بر این اساس کلان شهر ۲ میلیون نفری تبریز نیازمند حدود ۴۰ ایستگاه آتش نشانی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.