یک شرکت قاچاق کننده در شهرستان مرند به پرداخت ۱۷۲ میلیارد ریال محکوم شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: یک شرکت متخلف در شهرستان مرند به پرداخت ۱۷۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

سیداحد یوزباشی، با بیان این که این شرکت با اظهارنامه تخم کتان ( دان قناری) اقدام به قاچاق تخم فالاریس ( فالاریس از علف های هرز مهم در مزارع گندم و جو ایران است) کرده بود، افزود: در بررسی اظهارنامه این شرکت توسط ماموران اداره نظارت گمرک جلفا مشخص شد که این شرکت ۳۷۵ هزار کیلوگرم تخم فالاریس به ارزش بیش از ۵۷ میلیارد و ۴۴۶ میلیون ریال را تحت عنوان تخم کتان قاچاق کرده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه گمرکی تخم کتان برابر ۵ درصد ارزش کالا است، اظهار داشت: با نمونه برداری از کالا و ارسال آن به کارشناسان مربوطه تخم فالاریس بودن کالا محرز شد و پرونده متشکله برای رسیدگی به شعبه ویژه تعزیرات حکومتی مرند ارجاع شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس گزارش گمرک جلفا تعرفه واردات تخم فالاریس به علت عدم قابلیت استحصال روغن ۱۰ درصد ارزش کالا محاسبه می شود به همین دلیل شرکت متخلف آن را بنام تخم کتان اظهار کرده است.

یوزباشی، ادامه داد: با توجه به محرز بودن تخلف و دفاعیات بلاموثر و عدم ارایه مدارک مثبته از سوی متهم، شعبه پس از رسیدگی علاوه بر ضبط کالا شرکت مزبور را به پرداخت مبلغ مذکور محکوم کرد.

وی یادآوری کرد: رای صادره قطعی نبوده و در صورت اعتراض متهم قابل رسیدگی مجدد در شعبه تجدید نظر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.