۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)

به گزارش عصر آزادی آنلاین، دین اسلام و نبوت حضرت خاتم(ص) در دوره ای به وقوع پیوست که مردمان بسیاری از جمله در ایران و روم و مصر تحت ظلم و بی عدالتی شدید بودند.

در ایران ساسانی، مردم از فاصله ی طبقاتی و قدرت بلا منازع اشراف در رنج بودند. در امپراتوری روم و بیزانس مسیحیت راستین با تسلیم‌کلیسا در مقابل حکومت، رنگ باخته بود و در مصر قبطی زده صدایی از عدالت به گوش نمیرسید. پیام ‌آسمانی پیامبر اسلام (ص) ندای عدالت و برابری و برادری و ظلم‌ستیزی داشت و مردم فوج فوج بدان گرویدند و اسلام نزج گرفت و دین جدیدی ظهور یافت که پیامبر عزیزش خود را با فقرا یکسان میدید و با آنها مراوده مینمود و ظلم را بر نمی تافت و ارزش انسان ها را در تقوا می دانست و نه پول و ثروت و….(ان اکرمکم عندالله اتقیکم). اگر در ایران ساسانی علم آموزی مخصوص اشراف بود، پیامبر اسلام مسلمین را تشویق به یادگیری دانش میفرمود (اطلب لعلم ولو بالثین). و چنین بود که اسلام در قلب مردم جای گرفت و چه خون دلها بر جسم و جان گرامی رسول اکرم(ص) رسید تا اسلام راستین به دست نسل های بعدی رسید. هر چقدر مشرکان بر علیه پیامبر (ص) تبلیغات و توطئه میکردند، پیام رسول خدا در دلهای مردم بیشتر جای میگرفت، چون خداوند حافظ این دین و آیین بوده و هست.

پیامبر رحمت بر ما کلام خدا، کتاب قرآن را آوردند که اگر بدرستی از آن بیاموزیم مسیر خوشبختی دنیوی و سعادت اخروی است. خاندان گرامی نبوت را بر ما هدیه دادند که چراغ راهنمای سعادت هستتد. و دیکر این که پیامبر خوبی ها، اخلاق و سیره ی نیکو را یاد دادند که انسانیت را مبهوت خود کرده است. امروز هم با اینکه اندک پیروان صلیبی اروپا هر از چندی ناجوانمردانه بر شخصیت عظیم الشان پیامبر (ص) گستاخی می کنند اما عالمان منصف غربی، اسلام را بعنوان‌ بخشی از تندن جهانی تحسین میکنند و گرایش به تعالیم انسان ساز اسلام روز افزون است.

و یک نکته در پایان. بیایید درک واقعی از اسلام را دوباره مرور کنیم در راستی و صداقت و انصاف و مروت و دستگیری از ضعفا وفقرا، تهمت نزدن، دوری از بخل و حسادت و… همانگونه که پیامبر گرامیمان حضرت محمد مصطفی(ص) بر ما امر فرموده اند. در سیره آن حضرت به روشنی معلوم‌ است که اسلام فقط در فرایض شخصی خلاصه نشده بلکه خدمت به خلق اطاعت از خالق است. سالروز رحلت جان سوز پیامبر عظیم اشان اسلام حضرت محمد بن عبدالله(ص) تسلیت باد. خداوتد توفیق اطاعت از ایشان را عطا فرماید انشالله.

محمد باقر واصلی

شب ۲۸ صفر ۱۴۴۲ق

باسمنج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.