در حال حاضر ۶۶ در صد از تست های تشخیصی کرونا شهرستان هشترود مثبت اعلام می شود.

فرماندار هشترود: نفع و مصلحت عموم جامعه را قربانی افراد حقیقی و حقوقی خاطی پروتکل های بهداشتی نخواهیم کرد

به گزارش عصر آزادی آنلاین فرماندار هشترود در نشست امروز ستاد شهرستانی مقابله با بیماری کرونا, وضعیت بیماری را در این شهرستان با توجه به میانگین مبتلایان و فوتی های استانی و کشوری در شرایط پرخطر و وخامت بیماری را در سطح بالایی بیان نمود و گفت: در حال حاضر ۶۶ درصد از نمونه های ارسالی از شهرستان مثبت اعلام می شود و از هر سه نمونه در دو مورد آن با نتیجه مثبت مواجه هستیم که به صورت واضح گویای شرایط و روزهای سخت است.

مهندس امینیان افزود: کسب نتایج مثبت در برخی بازه های زمانی در زمینه کنترل شیوع این بیماری, نباید موجب غفلت و بی توجهی گردد و چنین تلقی شود که وضعیت در دست کنترل است و بی تفاوتی عمومی رواج گردد.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر آمار رعایت پروتکل های بهداشتی بر اساس گزارش های شبکه بهداشت و کمیته نظارت مساعدتر شده است اظهار داشت: همچنان با شدت و اوج این بیماری مواجه هستیم که این امر حکایت از این مهم دارد که عدم رعایت از سوی دیگرانی که حداقل مسائل بهداشتی را نیز رعایت نمی کنند, تهدید چندجانبه جانی, مالی و .. علیه قشری است که به پروتکل های بهداشتی تمکین دارند و حق الناس و منکری است که این افراد خاطی مرتکب می شوند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا از عملکرد برخی دستگاههای اجرایی شهرستان, برخورد دوگانه و مدارا و چشم پوشی از تخلف برخی اصناف که خارج از مصوبات و پروتکل ها فعالیت دارند و ارائه خدمات می کنند به شدت انتقاد کرد.

وی با اشاره به مواردی چون تاکسی های درونشهری و برون شهری, چاپ و انتشار اعلامیه های ترحیم مبنی بر دعوت به برگزاری مراسم در وادی رحمت, تداوم ارائه خدمات سالن های آرایشگری زنانه و عملکرد برخی از کارمندان دولتی که درگیر بیماری هستند و حضور آنها در بیرون از منزل برای گرفتن مرخصی و… افزود: اتحادیه های تمام صنوف و همچنین مسئولین تمام ادارات در برابر این تخلفات حیطه کاری خود مسئول هستند و باید افراد خاطی و گزارش های دریافتی از تخلفات را به دستگاه قضایی اعلام نمایند در غیر این صورت خود نیز شریک جرم تلقی می شوند و با چشم پوشان نیز برخورد قانونی و قضائی صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول همچنین با تاکید بر اهمیت احساس مسئولیت اجتماعی عموم مردم و جامعه در برابر پیشگیری و مهار بیماری, تذکر لسانی را وظیفه شرعی و قانونی و انسانی و اخلاقی یکایک افراد جامعه عنوان نمود و افزود بخش اعظم مدیریت و مقابله با این بیماری در گرو رعایت عموم مردم و مسئولین می باشد.

فرماندار هشترود در پایان با بیان صراحت و تاکید قانون و مصوبات ملی کرونا در رابطه با جریمه های نقدی افزود: ما مجبور هستیم اگر شهرستان دوباره وارد شرایط قرمز بیماری شود کلیه جریمه های اعلامی مربوط به اصناف و مردم عادی متخلف را اعمال نمائیم و با قدرت و شدت نظارت و برخوردها افزایش خواهد یافت چرا که بحث انتفاع و مصلحت عموم جامعه در محوریت عمل ستاد باید قرار گیرد و منفعت جانی و مالی کسانی که رعایت می کنند قربانی متخلفان و خاطیان حقیقی و حقوقی نخواهد شد.

عصر آزادی آنلاین; ژیلا اسدی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.