نشست تخصصی وقف و روحانیت در تبریز برگزار شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی از برگزاری نشست تخصصی وقف و روحانیت در امامزاده سید حمزه تبریز خبر داد.

آیت‌الله  آل هاشم از علمای تبریز در نشست تخصصی وقف و روحانیت در تبریز بر ضرورت توجه به سنت وقف در منبر‌ها و مساجد تاکید کرد.

او با اشاره به اهمیت احیای موقوفات و ترویج سنت وقف در جامعه گفت: وقف باقیات صالحات بوده و باید در منبر‌ها و مساجد نسبت به موضوع احیای موقوفات، ارزش و برکات وقف توجه شود.

حجت‌الاسلام حسینی  مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی هم با تاکید بر اهمیت همراهی علما در راستای ترویج فرهنگ وقف و احیا و توسعه موقوفات گفت: این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد و به ویژه در حوزه نیاز‌های روز جامعه مثل وقف در حوزه‌های علمیه، تازه‌های علمی، مباحث فناورانه، دانش بنیان و… نیاز بسیاری احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: اجرای طرح آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط معنوی، مهر تحصیلی، برگزاری کلاس‌های سبک زندگی و مباحث قرآنی از جمله اقدامات فرهنگی اوقاف استان بوده و همچنین ۴۵ مرکز افق نیز در جوار امامزادگان راه‌اندازی و بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی در استان توزیع شده است.

به مناسبت هفته وقف  مزار امامزاده سید حمزه تبریز غبارروبی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.