تبریز صلاحیت نامزد شدن در شبکه «شهرهای فعال» را دارد

به گزارش عصر آزادی آنلاین،معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های حوزه فرهنگی شهرداری تبریز گسترش ورزش همگانی است، گفت: تبریز هم از نظر ظرفیت و هم از نظر فرهنگ عمومی شایستگی و صلاحیت این را دارد که به عنوان شهر فعال مطرح شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد حمیدی دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر در سطح شهر تبریز ما ۳۲۰ پارک داریم که پتانسیل استفاده برای طرح‌های مطرح شده در ورزش همگانی را دارد.

وی اظهار کرد: همچنین ۲۲ سالن ورزشی، ۲ استخر، ۳۲ زمین چمن مصنوعی و بیش از ۱۵۰ مجموعه ورزشی مستقر در فضاهای باز شهرداری در اختیار شهروندان تبریز است؛ البته با وضعیتی که در حال حاضر کرونا به وجود آورده محدودیت‌هایی ایجاد شده، اما برای گسترش ورزش همگانی باید همه دستگاه‌ها با هم تلاش کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به طرح «شفا» که در سطح کشور دنبال می شود، خاطر نشان کرد: طرح شفا، که مخفف شهرهای فعال ایران است که به دنبال طراحی و بازسازی شهری به سمتی است که از فعالیت‌های فیزیکی شهروندان حمایت کند.

وی در تعریف «شهر فعال» اضافه کرد: شهر فعال، شهری است که برای تمام اقشار زیرساخت، برنامه‌های مشارکت و کارهای آموزشی توسط شهرداری داشته باشد.

حمیدی گفت: این طرح با هماهنگی کمیسیون کلان‌شهرها و مشارکت محوری شهرداران اجرایی می‌شود و به سمت اخذ استانداردهای لازم در شهرها حرکت می کند و با ایجاد انگیزه برای شهرداران در تلاش است تا زیرساخت‌های توسعه فعالیت بدنی در پیاده‌روها و مسیرهای دوچرخه سواری و سایر رشته‌ها را توسعه دهد؛ همچنین این پروژه شهرداران را به سمت طراحی و ساخت شهر فعال تشویق می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.