برگزاری مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تبریز

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: مراسم گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در تبریز فردا/ سه شنبه/ در محل سنگ فرش مصلای اعظم امام خمینی تبریز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رسول برگی روز دوشنبه در نشست خبری، افزود: این تجمع با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و شیوه نامه های مصوب ستاد ملی کرونا با فاصله اجتماعی و چینش صندلی در محدوده زمانی یک ساعت و از ساعت ۱۵ عصر برگزار خواهد شد و سخنران آن روح الله متفکر آزاد عضو هیات رئیسه و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی است.

وی بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و نیز محکومیت اهانت رییس جمهوری فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را از اهداف اصلی این تجمع خواند و اظهار داشت: مداحی و سرودخوانی گروه سرود بسیج دانش آموزی از دیگر برنامه های جنبی این مراسم می باشد.

برگی توهین نشریه فرانسوی به مقام شامخ پیامبر اسلام و بازتاب وسیع آن در کشورهای اسلامی و برپایی تجمع های بزرگ مردمی را نشانه ای آشکار از بیداری اسلامی در جهان دانست و ادامه داد: بر همین اساس و به دلیل الگو بودن ملت بابصیرت و دین مدار ایران اسلامی برای کشورهای و ممالک اسلامی، محکومیت این عمل شنیع و نیز مبارزه با خوی استکباری نظام سلطه در شرایط کنونی جهانی اجتناب ناپذیر بوده و لازم و ضروری است.

وی با اشاره به محدودیت های ایجاد شده برای برگزاری مراسم مختلف در سالروز استکبارستیزی مردم ایران در ۱۳ آبان ماه، از تدارک و پیش بینی تعداد ۷۹ عنوان برنامه مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و هنری در آذربایجان شرقی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی خبر داد و گفت: بر این اساس بسیاری از برنامه های مزبور با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اجرا می شود.

برگی برگزاری کارگاه گرافیکی با حضور هنرمندان این رشته در فضای مجازی و حقیقی توسط شهرداری تبریز را از جمله برنامه های فوق به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اعلام و اضافه کرد: این کارگاه با حضور هنرمندان از سراسر شهرهای ایران اسلامی به صورت کشوری برگزار می شود.

وی برپایی مسابقات فرهنگی و هنری، نقاشی و کاردستی با موضوع پیامبر اسلام(ص) و مبارزه با استکبار، ایجاد کارگاه آموزشی برای معرفی خاطرات استکبارستیزی مردم ایران در سال های گذشته، راه اندازی گروه سرود سیار با هماهنگی شهرداری تبریز و بسیج دانش آموزی در معابر و خیابان های شهر، برگزاری میزگردهای سیاسی با هدف تبیین و تنویر افکار عمومی از آسیب های استکبار و فضاسازی شهرها و بخش های مختلف آذربایجان شرقی را از دیگر برنامه های روز ملی مبارزه با استکبار و هفته وحدت بیان کرد.

برگی از ۱۳ آبان به عنوان روز بزرگ و تعیین کننده در تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد و ادامه داد: در حالی که ۴۰ سال قبل دانشجویان پیرو خط امام اقدام به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا کردند و امام امت از این حرکت انقلابی به عنوان انقلاب دوم مردم ایران یاد کردند، پس از گذشت چهار دهه از این واقعه مهم امروز بسیاری از کشورهای اسلامی و جوانان آزادی خواه پی به عظمت این اقدام برده و امروز سفارت خانه های آمریکا را لانه جاسوسی خطاب می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.