رفت و آمد خودروها در تبریز به مدت چهار روز محدود شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا از ظهر امروز ورود و خروج خودروهای شخصی به کلان شهر تبریز به مدت چهار روز ممنوع است.

علیار راستگو اظهار کرد: خروج کلیه‌ی خودروهای پلاک شخصی بومی در کلانشهر تبریز از شهر طی این مدت تا ساعت ۱۲ روز جمعه، ممنوع است.

وی اضافه کرد: خودروهای پلاک شخصی غیربومی هم نمی‌توانند در این مدت وارد شهر تبریز شوند، خودروهای متخلف در پلیس راه‌ها مشمول جریمه‌ی ۵۰۰ هزار تومانی و اعمال قانون می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص خودروهای حمل و نقل عمومی مانند تاکسی‌ها و خودروهای عمومی هیچ محدودیتی نداریم.

راستگو گفت: برای کنترل بیماری نیازمند اراده‌ی جمعی و خواست مردم هستیم، در غیر این صورت کنترل بیماری قطعا هم برای مسئولان و هم برای مراکز بهداشت و درمان، سخت خواهد بود.

وی در ادامه متذکر شد: محدودیت‌های گروه‌های شغلی به مدت ۱۰ روز اعمال می‌شوند و بسته به شرایط و درخواست ستادهای شهرستانی به مدت ۱۵ روز با کسب مجوز، قابل تمدید هستند.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۱۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونای بستری داریم و اپیدمی در سطح استان، فوق‌العاده زیاد است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از وضعیت فوق حاد ۱۰ شهرستان استان، خبر داد و گفت: برخی محدودیت‌ها در گروه‌های شغلی دو، سه و چهار اعمال شده است، این محدودیت‌ها به ریاست ستادهای شهرستان (فرمانداران) و دیگر اعضای ستاد در حال اجرا هستند.

وی خاطرنشان کرد: احتمال دارد محدودیت‌ها در برخی شهرستان‌ها به دلایل اجتماعی فعلا به خوبی اعمال نشده باشند، اما در دیگر شهرستان‌ها خوب پیش می‌رود.

وی از اعمال محدودیت رفت و آمد در جلفا و نوار مرزی از اصلاندوز به آذربایجان شرقی، خبر داد.

راستگو در خاتمه متذکر شد: محدودیت‌های کرونایی در تبریز فقط در گروه شغلی سه و چهار اعمال می‌شوند، از مردم خواهش می‌کنیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همکاری در اعمال محدودیت‌ها ما را در کنترل بیماری یاری کنند؛ استفاده از ماسک تا حدود ۸۰ درصد از انتقال بیماری جلوگیری می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.