آمار تعداد معلولین و زنان سرپرست خانوار پشت نوبت بهزیستی البرز به “صفر” رسید

به گزارش عصرآزادی آنلاین، وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی البرز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه براساس آخرین آمارهای ثبت شده در حال حاضر ۴۶ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی البرز قرار دارند افزود: با احتساب خانواده آنها، در مجموع ۱۶۶ هزار و ۳۸۵ نفر از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند.
وی  اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط این اداره کل آمار معلولین و بانوان سرپرست خانوار پشت نوبت مستمری به صفر رسید و تمامی پشت‌نوبتی‌ها تحت پوشش قرار گرفتند و از این پس تعداد ۲۶ هزار نفر در حوزه توانبخشی و ۳ هزار ۵۰۰ نفر در حوزه اجتماعی علاوه بر خدمات غیرمستمر، مستمری ماهیانه دریافت می کنند.
وی با اشاره به میزان مستمری دریافتی خانوارهای تحت پوشش این نهاد توضیح داد: مبالغ مستمری معیشتی مددجویان تحت پوشش برای خانواده یک نفره ماهانه به مبلغ ۶۵۵ هزارتومان، دونفره ۹۳۶ هزارتومان ،سه نفره یک میلیون و ۳۱۰ هزارتومان و چهارنفره ۱میلیون و۶۸۴ هزارتومان و پنج نفره ۲میلیون و ۵۹ هزار تومان افزایش خواهد یافت.
وی در ادامه با اشاره به افزایش۴۰ درصدی میزان حق پرستاری و یارانه مراکز غیردولتی گفت: از این پس افراد دارای آسیب نخاعی و افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از حمایت حق پرستاری به مبلغ دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بهره مند می شوند.
محمدی فلاح افزود: به ازای هر توانخواه نیازمند مقیم در مراکز شبانه روزی توانبخشی بر اساس درجه ارزشیابی مرکز، ماهانه معادل سه میلیون ۷۸۰ هزار تا چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای گروه هدف دارای خانواده چهار میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و برای افراد مجهول الهویه و فاقد سرپرست پنج میلیون و ۴۰ هزار تومان از سوی سازمان بهزیستی به عنوان کمک هزینه پرداخت می شود.
وی همچنین در خصوص مراکز روزانه گفت: هر توانخواه نیازمند در مرکز روزانه آموزشی توانبخشی معادل دو میلیون و ۲۷۰ هزار تا دو میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و فرد دارای اختلال طیف اتیسم در مراکز روزانه از کمک هزینه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی بهره مند خواهد شد.
وجیهه محمدی فلاح ادامه داد: برای افراد بهره مند از خدمات تخصصی توانبخشی در منزل، کمک هزینه به مبلغ یک میلیون ۲۲ هزار تومان و برای افراد برخوردار از خدمات مراقبت در منزل، کمک هزینه به مبلغ دو میلیون ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.