گزارشی از کمبود اکسیژن در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی دریافت نشده است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه پس از شیوع کرونا نیاز به اکسیژن در بیمارستان‌های متعدد بر اساس تعداد بستری‌ها و نیاز، سه تا ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد، اظهار داشت: با وجود افزایش مصرف، گزارشی از متضرر شدن بیماری از کمبود اکسیژن دریافت نشده است.

محمد حسین صومی با اشاره به راه‌های تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز، ادامه داد: اکسیژن بیماران از سه طریق تامین می‌شود، سه دستگاه اکسیژن ساز فعال بوده که ۱۵۰۰ لیتر در دقیقه اکسیژن تولید می‌کنند.

وی با تشریح امکانات اکسیژن ساز برای بیماران در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز، ادامه داد: مخزن ۲۰ تنی هم که ماه قبل که قراردادش بسته شده بود و مقرر بود شهریور ماه از اصفهان برسد، روز گذشته به دستمان رسید؛ ۳۵۰ دستگاه کپسول اکسیژن ۲۰ و ۴۰ لیتری هم داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: با پایین آمدن ساتوریشن، پس از چک کردن مانیتور در صورت نیاز، بالای سر مریض کپسول می‌آوریم، به عنوان نمونه الان ۲۲۰ بیمار کرونایی چه در بخش آی سی یو و چه غیر آی‌سی‌یو بیمارستان امام رضا (ع) بستری شده‌اند، در حالی که ما ۳۵۰ عدد کپسول داشتیم.

وی با اشاره به افزایش چهار برابری نیاز به اکسیژن در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز، گفت: مخزن ۲۰ لیتری و ۳۰ لیتری اکسیژن نیاز ۱۰ روزه ما را برطرف می‌کند. مجموع اکسیژن مورد نیاز در استان ۱۰ برابر اکسیژن مصرفی در بیمارستان امام رضا و برابر با ۸۰ تن است.

 وی ادامه داد: مشکل ما این است که در استانمان تولید اکسیژن نداریم و روزانه هشت تن تولید می‌شود و روزانه هشت تن در بیمارستان امام رضای تبریز، اکسیژن مصرف می‌شود، در این مدت در خیلی از جاها اکسیژن نصب کرده‌ایم.

صومی خاطرنشان کرد: برای نصب ۱۵ دستگاه اکسیژن ساز در خرداد ماه با شرکتی قرارداد بسته بودیم که فقط دو دستگاه از آن در بیمارستان سینا نصب شده، مشکل شرکت‌ها افزایش سه تا چهار برابری قیمت بوده و شرکت مدعی است که باید دستگاه‌ها با قیمت‌های جدید ارائه شوند، تمامی حرف رئیس بیمارستان امام رضا هم این بود که چرا شرکت تمکین نکرده است.

وی در خاتمه متذکر شد: این مشکل به معاون وزیر و به دلیل وجود مشکلاتی به مراجع قضایی هم منعکس شده و پیگیر آن هستیم، شرکت مربوطه قول داده است ابتدا در بناب و ملکان و سپس در تبریز دستگاه‌ها را هم نصب کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.