راهیابی ۲ دانش‌آموز مراغه‌ای به مرحله نهایی المپیاد نانوی کشوری

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به موفقیت‌های دانش‌آموزان این شهرستان در رویدادهای علمی کشور در سال تحصیلی جاری، از راهیابی ۲ دانش‌آموز مراغه‌ای به مرحله دوم دهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو خبر داد.

رضا آسیابی افزود: پس از برگزاری مراحل اول و دوم یازدهمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو، در نهایت نفرات برتر برای حضور در مرحله نهایی مشخص شدند که نام ۲ دانش آموز مراغه ای نیز در این لیست دیده می شود.

وی ادامه داد: در این مرحله از المپیاد، سهم آذربایجان‌شرقی  از ۳۰ نفر برگزیده کشوری، سه نفر بوده که ۲ نفر از آنها  را دانش آموزان مراغه تشکیل می‌دهند.

آسیابی اضافه کرد: محمد متینی و فرشته درختی خضرلو از مراغه به مرحله نهایی المپیاد کشوری نانو راه یافته اند و در جمع ۳۰ نفره  دانش آموزان نخبه و منتخب برای کسب مدال رقابت خواهند کرد.

وی با تبریک کسب رتبه دوم المیپاد دانش آموزی نانو توسط آذربایجان شرقی گفت: موفقیت در زمینه های پژوهشی و علمی امری قابل یادگیری بوده که  پژوهش‌سرای دانش‌آموزی مراغه در این زمینه، گام‌های موثری برداشته ‌است.

وی افزود:  در چند سال اخیر با توجه به راه اندازی مرکز پژوهش‌های دانش آموزی نانو در این شهرستان، ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود دانش آموزان مستعد شناسایی و برای شرکت در رویدادهای علمی کشوری از جمله المپیاد نانو انتخاب شده و افتخار آفرین می شوند.

آسیابی اضافه کرد: اطلاعیه مربوط به چگونگی اجرای مرحله نهایی پس از مشخص شدن جزییات آن با توجه به شرایط متاثر از شیوع ویروس کرونا، در سایت باشگاه نانو به آدرس https://nanoclub.ir و کانال آموزش و پرورش مراغه در شبکه شاد به آدرس https://shad.ir/APM۱۸۵۷ اطلاع‌ رسانی خواهد شد.

حدود ۵۱ هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در ۵۵۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.