محدودیت حضور شهروندان در وادی رحمت تبریز

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز، سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و به ویژه در محدوده وادی رحمت، پروتکل‌های حضور در این محدوده را اعلام کرد.

سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز، هدف از تبیین این اطلاعیه ۱۰ ماده ای را کنترل انتشار ویروس دانست و از شهروندان خواسته است که موارد مطرح شده را به صورت کامل رعایت کنند.

بر اساس این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده در مراسم تشییع جنازه خودداری شده و حدالامکان بستگان درجه یک متوفی و کمتر از ۱۰ نفر با رعایت موازین بهداشتی در این آیین حضور داشته باشند.

توزیع نذورات به ویژه مواد غذایی نظیر خرما و حلوا در محدوده آرامستانگها ممنوع بوده و از توزیع آن جلوگیری خواهد شد.

همچنین از شهروندان خواسته شده از تردد بی‌مورد در محدوده آرامستانگها امتناع ورزیده و از زیارت اموات فعلا خودداری شود.

در این اطلاعیه تاکید شده که نصب هرگونه اعلامیه، بنر و … مبنی بر برگزاری مراسم تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و شهروندان از آوردن اطفال به محدوده آرامستان‌ها خودداری کند.

در ادامه اطلاعیه آمده است: در صورت حضور از وسایل شخصی (آب آشامیدنی، دستکش، قرآن شخصی و …) استفاده کرده و حتما فاصله اجتماعی را رعایت کنند؛ بعد از استفاده از ماسک و دستکش حتما در زباله دان‌های درب‌دار انداخته و از رها کردن در محوطه خودداری شود.

همچنین به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا درخواست شده حداقل فاصله اجتماعی را یعنی دو متر رعایت شده و از تجمع جلوگیری جلوگیری شود.

در پایان این اطلاعیه تاکید شده که فضای آرامستان آلوده بوده، از این‌رو شهروندان توقف بیجا نکرده و بعد از اتمام مراسم هر چه سریعتر آرامستان را ترک کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.