98 درصد کشت پاییزه هشترود مکانیزه است

به گزارش عصر آزادی آنلاین،مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: بیش از 98 درصد کشت پاییزه شهرستان به صورت مکانیزه انجام شده است.

مجیدی احمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تمهیدات لازم زمینه کشت پاییزه گندم و جو اتخاذ و حمایت های لازم از نظر توزیع کود انجام شده است.
وی گفت: در کشت پاییزه سال زراعی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹، حدود ۹۵هزار هکتار گندم دیم، ۱۳۰۰هکتار گندم آبی و نیمه آبی و ۲۲۰۰هکتار جو دیم و ۱۵۰هکتار جو آبی کاشته شده است.
مدیر جهاد کشاورزی هشترود اضافه کرد: در این راستا سه هزار و ۹۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی، یک هزار و ۵۰۰لیتر انواع کودهای بیولوژیک بذر مال، ۶۵۷ تن انواع و ارقام بذور اصلاح شده گندم، ۹۵۰تن بذر سیلویی ضد عفونی و بوجاری شده و مقدار ۱۰۵تن انواع بذور ارقام اصلاح شده جو بین کشاورزان شهرستان هشترود توزیع شده است.
در شهرستان هشترود سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان‌شرقی شهرت دارد.
این شهرستان با وسعت یک هزار و ۹۹۰ کیلومتر مربع در ۱۲۰ کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.