میراث ارزشمند هنرهای نمایشی به سهم فاخر مرحوم پورحسینی می‌بالد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تسلیت درگذشت مرحوم پرویز پورحسینی نوشت: بی شک گنجینه آثار نمایشی کشور مرهون بیش از نیم قرن تلاش هنری اوست و میراث ارزشمند هنرهای نمایشی به سهم فاخر آن هنرمند بزرگ می‌بالد.

علی اصغر مونسان در پیامی نوشت: کوچ ابدی مرحوم پرویز پورحسینی را به تمام دوست‌دارانش، به ویژه به جامعه هنری کشور و خانواده محترم آن فقید بخصوص فرزند گرامی‌شان که از همکاران قدیمی و تلاشگر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، تسلیت و تعزیت می‌گویم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: درگذشت هنرمند محبوب مردمی، زنده‌یاد پرویز پورحسینی، سینما و تئاتر ایران را داغدار کرد. بازیگر پرکاری که در کارنامه حرفه‌ای خود بازی در آثار کارگردان‌هایی مطرح و سرشناس را داشت، در بیش از یکصد فیلم، تئاتر و سریال، نقش‌هایی ماندگار خلق کرد و در عین حال از علاقه‌مندان و حامیان خانواده بزرگ هنرهای سنتی و صنایع‌دستی کشور بود.

در پیام مونسان آمده است: بی شک گنجینه آثار نمایشی کشور مرهون بیش از نیم قرن تلاش هنری اوست و میراث ارزشمند هنرهای نمایشی به سهم فاخر آن هنرمند بزرگ می بالد. روحش شاد و یادش در خاطره‌ها گرامی و مانا باد.

پرویز پورحسینی بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون ایران که از ۲۲ آبان ماه به سبب درگیر شدن با ویروس کرونا در بیمارستان فیروزگر بستری شده و تحت مراقبت ویژه قرار داشت در بامداد روز جمعه ( ۷ آبان ۹۹ ) سن ۷۹ سالگی چشم از جهان فروبست.

پرویز پورحسینی متولد سال ۱۳۲۰ است و در کارنامه کاری‌اش بازی در بیش از ۱۰۰ فیلم، تئاتر و سریال در همکاری با کارگردان‌های سرشناسی همچون علی حاتمی،  بهرام بیضایی، حمید سمندریان، علی رفیعی، مسعود کیمیایی، احمدرضا درویش، داود میرباقری و کمال تبریزی ثبت شده است.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.