رئیس انجمن پزشکان عمومی آذربایجان شرقی از برگزاری جلسه مشترک پزشکان عمومی و کلینیک داران خصوصی تبریز خبر داد؛

پزشکان عمومی در برزخ تعرفه

دکتر فریدون اشرفیان: پزشکان جوان زیر بار تورم و هزینه های سرسام آور زندگی دست و پا می‌ زنند

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: رئیس انجمن پزشکان عمومی و معاون انتظامی نظام پزشکی آذربایجان شرقی با انتقاد از بی توجهی دولت به وضعیت معیشتی پزشکان جوان و امرار معاش آنها گفت: پزشکان جوان با توجه به هزینه های بالای مطب داری از جمله اجاره، هزینه کادر مطب و سایر هزینه ها مجبور به کار در کلینیک‌های خصوصی می باشند.
“فریدون اشرفیان” در گفتگو با عصرآزادی آنلاین افزود: حقوق ساعتی بسیار پایینی در حد ساعتی ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان کفاف حتی ایاب و ذهاب و تغذیه آنها را هم نمی‌کند و با عنایت به عدم بیمه تامین اجتماعی این پزشکان، آینده و امنیت شغلی نیز نداشته و مجبور به امرار معاش از طرق دیگر شغلهای کاذب خواهند شد.
وی اضافه کرد: طبق آمار، بیش از نصف پزشکان عمومی جوان در شغلی غیر از پزشکی مجبور به کار هستند و یا در سودای مهاجرت به کشورهای دیگر می باشند در صورتی که این پزشکان باید آینده سلامت کشورمان را تامین کنند و علیرغم اینکه برای تربیت هر پزشک، مبالغ کلانی از بیت المال هزینه شده است اما بی تدبیری مسئولان امر جای تعجب دارد.
اشرفیان ادامه داد: از طرف دیگر مسئولان کلینیک‌های خصوصی هم مشکلات عدیده ایی از جمله هزینه های بالای اجاره و نگهداری محل، کادر اجرایی، بیمه کارمندان و مالیات بالا دارند اما تعرفه ها در موازات هزینه ها و تورم لجام گسیخته، افزایش نیافته و بیمه های درمانی هم با تاخیر فراوان حق الزحمه پزشکان را پرداخت می‌نمایند.
وی یادآور شد: در راستای وظایف ذاتی نظام پزشکی در رسیدگی به امور جامعه پزشکی و حمایت از حقوق حقه پزشکان جوان، سازمان نظام پزشکی تبریز با همکاری انجمن پزشکان عمومی و دانشگاه علوم پزشکی در حال رسیدگی به این امر و ساماندهی امور مربوطه و رایزنی با ابواب جمعی می باشد تا پزشکان جوان که راضی به دریافت حداقل‌ها نیز می باشند در خدمت سلامت و بهداشت جامعه شریف شهر تبریز، مناطق مختلف آذربایجان شرقی و حتی استانهای همجوار باشند.
شایان ذکر است به گفته اشرفیان، قرار است روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مسئولان سازمان نظام پزشکی و مدیران درمانگاه‌ های تبریز جلسه مشترکی جهت بررسی تعرفه‌های پزشکان عمومی برگزار کرده و فعالان حوزه سلامت نسبت به بررسی و اصلاح تعرفه فعالیت پزشکان عمومی به تصمیمات منطقی دست یابند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.