نحوه برگزاری امتحانات دی‌ماه دانش‌آموزان و اختیارات مدارس ابلاغ شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، وزیر آموزش و پرورش از ابلاغ نحوه برگزاری امتحانات دی‌ماه دانش‌آموزان به مدارس خبر داد.

محسن حاجی‌میرزایی اظهار کرد: برای امتحانات دی ماه دانش‌آموزان، روش‌های مختلفی را بررسی کردیم که شامل روش‌های حضوری و مجازی است و جهت‌گیری اصلی آموزش و پرورش این است که روشی را انتخاب کند که بیشترین اطمینان را از نظر صحت آزمون داشته باشد‌.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته آزمون‌های تکوینی که در طول سال تحصیلی برگزار می‌شد، یک وزنی داشت و آزمون‌های نهایی هم وزنی داشت که این وزن را تغییر دادیم و به نفع آزمون‌های تکوینی که معلم در طول کار با دانش‌‌آموزان به یک ارزیابی می‌رسد، قرار دادیم.
حاجی‌میرزایی افزود: روش‌هایی برای صحت آزمون در بستر مجازی فراهم کردیم و هرجایی که از طرف ستاد ملی کرونا اجازه داشته باشیم، آزمون‌ها را حضوری برگزار می‌کنیم اما اگر اجازه نداشته باشیم، روش‌های مطئمنی را پیش‌بینی کردیم که آنها را با اطمینان بیشتری برگزار می‌کنیم.
وی درباره آزمون‌ساز گفت: ما همه تلاشمان را می‌کنیم که با اطمینان بیشتر انجام شود و خانواده‌ها و دانش‌آموزان آگاه باشند که همه تکنولوژی داخلی را و تجربیات بین‌المللی را برای اینکه یک آزمون مناسب چگونه برگزار شود، بررسی کردیم و به روش‌هایی رسیدیم. قطعا ممکن است در خلال آزمون‌ها با مشکلاتی مواجه شود که ان‌شاءالله به تدریج حل و فصل شود.
وزیر آموزش و پرورش درباره مدارس و دانش‌آموزانی که در سامانه «شاد» حضور ندارند، گفت: شورای آموزش و پرورش مدرسه که متشکل از مدیر مدرسه، نماینده معلمان و نماینده اولیای دانش‌آموزان است، اختیار دارند که درباره کیفیت برگزاری آزمون تصمیم‌گیری کنند که این اختیارات ابلاغ شد که چگونه آزمون را در وضعیت‌ها برگزار کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.