افتتاح پروژه اوایل هفته آتی با حضور وزیر راه

سرمایه گذار پروژه آزادراه تبریز – سهند در جمع خبرنگاران: کاش از سرمایه گذاران آذربایجانی هم حمایت شود!

عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: سرمایه گذار پروژه آزادراه تبریز – سهند در گفتگو با تعدادی از خبرنگاران آذربایجان شرقی از افتتاح این پروژه در اوایل هفته آتی خبر داد.

اسماعیل برزگر با اشاره به اینکه افتتاح پروژه منوط به حضور وزیر راه در محل می باشد گفت: تمام عملیات اجرایی پروژه به اتمام رسیده و منتظر وزیر راه هستیم تا زیر بار موقت ترافیک برود.

وی ادامه داد: این پروژه به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۳۶ متر مورد اجرا قرار گرفته است اما به دلیل کوهستانی بودن منطقه و اجرای ۴۸ ابنیه و پل حدود ۳ میلیون مترمکعب عملیات حجم خاک انجام شده است.

برزگر با ذکر این نکته که سرمایه پذیر پروژه قبلاً ناملایماتی نشان داده بود افزود: پس از مشکلات و دلسردی های فراوان با همکاری استاندار آذربایجان‌شرقی، نائب رئیس سابق مجلس، مدیرکل راهداری استان و برخی نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر شتاب گرفته و پروژه را به پایان رساندیم.

سرمایه گذار پروژه آزادراه تبریز – سهند، این طرح را اولین پروژه سرمایه گذاری موفق استان دانست و اضافه کرد: مشکلات مالی پروژه باعث شد تا عملیات به صورت کُند پیش رود که برای اعتبار اولیه ۱۲۰ میلیارد تومان متعهد شده بودیم که اکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

برزگر تاکید کرد: فشارهای مضاعفی از سوی رسانه ها و افکار عمومی بر روی پروژه وجود داشت اما خوشبختانه توانستیم به هر شکل ممکن این پروژه را مطابق با استانداردهای آزادراه‌ها به پایان رسانیم.

وی در خصوص شایعات پرونده مالی مربوطه نیز گفت: از سال ۷۷ با فروش املاک شخصی خود در تهران و تبریز، هزینه آنها را صرف این پروژه نموده ام و هیچ گونه مشکل قضایی ندارم.

برزگر اظهار کرد: اما گمان نمی کنم کسی در این اوضاع و احوال اقتصادی در حوزه زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کند لذا خرسندم که با احداث پروژه، زمان دسترسی و مصرف بنزین شهروندان از تبریز به سهند کاهش چشمگیری خواهد یافت.

وی با اظهار گلایه از عملکرد برخی افراد حقیقی و حقوقی گفت: مجموعه هایی که باید در اجرای پروژه آزادراه تبریز – سهند همکاری می‌کردند به انحای مختلف سنگ اندازی نمودند، اما مساعدت و همکاری مسئولان استان باعث شد تا این پروژه به پایان برسد.

برزگر افزود: با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات و ادوات راهسازی و اشتغال مستقیم برای ۵۰۰ نفر احداث پروژه را به پایان رساندیم اما تاکید می کنم اگر از سرمایه‌گذاران آذربایجانی حمایت شود آنها می توانند موجب آبادانی این منطقه شوند به شرطی که سنگ اندازی نشود و کارهای عمرانی همانند سایر مناطق کشور پیش رود!

سرمایه گذار پروژه آزادراه تبریز – سهند در پایان و در پاسخ به سوال خبرنگار “عصرآزادی” در مورد تعیین تکلیف خروجی این پروژه از سمت لاله نیز تاکید کرد: در مورد اقدامات ایمنی خروجی آزادراه به اتوبان شهید کسائی از طرف خروجی لاله، باید شهرداری تبریز کار می‌کرد اما با این همه، رمپ و لوپ مربوطه را ایجاد کرده‌ایم تا خروج خودروها به اتوبان کسایی تسهیل گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.