افتتاح آزادراه تبریز- سهند پس از ۱۲ سال انتظار

به گزارش عصر آزادی آنلاین، آزادراه تبریز-سهند آزادراه تبریز-سهند پس از ۱۰ سال نتظار، روز سه‌‌شنبه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

آزادراه تبریز به شهر جدید سهند، صبح امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محمدی استاندار آذربایجان شرقی، حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و جمعی از مقامات محلی به بهره برداری رسید.

این آزادراه به طول ۲۰ کیلومتر است و زمان طی مسیر بین این دو شهر را که از طریق جاده قدیم نیم ساعت بود به ۱۰ دقیقه کاهش می دهد.

آزادراه تبریز – سهند قبل از سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شده و البته پیشرفت اصلی آن طی دو سال اخیر بوده است. افتتاح این پروژه جزو مطالبات طولانی مدت شهروندان دو شهر یاد شده بود که دسترسی آنها را به خدمات و اشتغال تسهیل می کند.

از طرف دیگر این پروژه دسترسی تبریز به شهرستان اسکو و دهکده گردشگری کندوان را آسان تر خواهد کرد و در واقع کارکرد چندجانبه دارد. گفته می شود ۶۰ درصد این پروژه از طریق بخش خصوصی و ۴۰ درصد با منابع دولتی تامین شده و در تملک دولت قرار می گیرد.

حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات پروژه آزادراهی سهند ـ تبریز با بیان اینکه ارزش این پروژه ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است گفت: این آزادراه در شش خط با چارچوبها و اصول آزادراهی اجرا شده و در سال اول بهره برداری ۳۰ هزار وسیله نقلیه از آن تردد خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط توپوگرافی خاصی که شهر جدید سهند دارد و در ارتفاعات جنوب غرب تبریز واقع شده هشت دهنه پل بسیار بزرگ در این مسیر احداث شده که استانداردهای تردد را افزایش می دهد. در واقع حجم عظیم عملیات خاکی در اجرای این پروژه انجام شده که منحصر به فرد است. با این پروژه ترافیک کاهش و ایمنی سفر ارتقا پیدا می کند. جاده قبلی که از طریق آذرشهر ارتباط برقرار می شد با استقرار فعالیتهای مختلف در کنار جاده مواجه بود که بعضا تصادفاتی در این مسیر اتفاق می افتاد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید با بیان اینکه افتتاح آزادراه تبریز ـ سهند در جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان موثر خواهد بود گفت: با افتتاح این طرح سالیانه ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت که ضمن صرفه جویی، آلاینده های زیست محیطی به طور محسوسی کاهش می یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.