برزگر: اگر راه های دسترسی دو شهرک اندیشه و فناوری ایمن سازی نشود، نقطه اتصال آنها به آزادراه مسدود خواهد شد

نگاهی بر علت وقوع تصادف خودروها در آزادراه تبریز – سهند در گفتگو با مجری پروژه؛ بارش برف، همه را غافلگیر کرد!

?عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده

تصادفات زنجیره ای خودروها در چند روز گذشته در آزادراه تازه افتتاح شده تبریز – سهند باعث شد تا نحوه بهره برداری این آزادراه که از آن به عنوان “بهره برداری موقت” یاد می‌شود زیر سوال رود.

برخورد خودروها به دلیل لغزندگی ناشی از بارندگی های اخیر موجب شد تا استاندارد احداث آزادراه تبریز – سهند در صدر اخبار قرار گرفته و این شائبه به وجود آید که چرا با وجود نقایص موجود، این پروژه مورد افتتاح قرار گرفت!؟

سرمایه گذار پروژه آزادراه تبریز – سهند در گفتگو با خبرنگاران رسانه های گروهی آذربایجان‌شرقی گفت که نواقص پروژه باید از سوی دستگاه‌های اجرایی دولت مرتفع شوند و از توان و وظیفه سرمایه‌گذار خارج است.

او توضیح داد که عدم دسترسی مناسب شهرک صنعتی فناوری و شهرک اندیشه به آزادراه و بارش غافلگیرانه برف، موجب وقوع تصادف خودروها در هفته گذشته شده است که ایمن سازی آنها بر عهده مسئولان این شهرکها بوده و ربطی به تعهدات احداث آزادراه ندارد…

▪️رمپ و لوپ ایمن جهت ورود به مسیر آزادراه انجام نشده است!

اسماعیل برزگر ادامه داد: حوادث چند روز گذشته یک تلنگر به مجموعه های اجرایی راهسازی وارد نمود تا باقیمانده نواقص پروژه تکمیل گردد لذا با این وجود تمام هم و غم ما بر این است تا کارهای تکمیلی مسیر پیش رود.

وی افزود: البته این اقدامات در محدوده قرارداد و تعهدات ما نیست زیرا ورودی و خروجی شهرک‌ صنعتی فناوری و شهرک اندیشه که باید بر اساس استانداردها دارای رمپ و لوپ ایمن جهت ورود به مسیر آزادراه می‌شد انجام نشده است!

▪️کمیسیون تحویل آزادراه برای زیر بار ترافیک رفتن آن تایید شده است

برزگر اضافه کرد: به عنوان متولی آزادراه تبریز – سهند اعلام می‌کنم استانداردهای لازم جهت بهره برداری موقت از این پروژه رعایت شده و کمیسیون تحویل آزادراه برای زیر بار ترافیک رفتن آن از سوی فرماندهی پلیس راه، معاونت عمرانی استانداری آذربایجان شرقی و سایر دستگاه ها انجام شده و بازدیدهای لازم به عمل آمده و تایید هم شده است لذا علیرغم قرارداد موجود سعی می شود تا روشنایی آن نیز در اسرع وقت انجام گیرد.

مجری طرح آزادراه تبریز – سهند مقصر اصلی اتفاقات و حوادث جاده ای اخیر را متولیان و مسئولان شهرک صنعتی فناوری و شهرک اندیشه دانست و گفت: در واقع آنها نتوانسته‌اند ورودی و خروجی مناسبی جهت ارتباط ایمن راه دسترسی خود با آزادراه اتخاذ نمایند!

▪️نباید ورودی شهرک ها به حریم آزادراه کمتر از ۲۵۰ متر طول داشته باشد!

برزگر با ذکر این نکته که مشکل از جانب کسانی است که اراضی شهرک صنعتی فناوری و شهرک اندیشه را به فروش رسانده و باعث وقوع حادثه شدند بیان کرد: زیرا هم اکنون مسیر این شهرک ها جهت اتصال به آزادراه معلوم نیست و رانندگان در ورود و خروج دچار سردرگمی می‌شوند به طوری که حتی برعکس مسیر حرکت می کنند!

وی با اشاره به اینکه سال آینده که آزادراه به صورت کامل افتتاح شود ۱۵ درصد عوارض مربوطه برای نگهداری آزادراه هزینه خواهد شد تاکید کرد: بارندگی‌ها و بحران تصادفات اخیر همگان را غافلگیر کرد و در آینده تکرار چنین حوادث به هیچوجه اتفاق نخواهد افتاد به شرطی که متولیان شهرک اندیشه و شهرک صنعتی فناوری رمپ و لوپ های مربوط به خروجی های شهرک های خود را اصلاح کنند، زیرا نباید ورودی این شهرک ها به حریم آزادراه کمتر از ۲۵۰ متر طول داشته باشد.

▪️در صورت عدم ایجاد رمپ مناسب ورودی شهرکها، راه‌های دسترسی آزادراه را می بندیم

برزگر سپس یک اولتیماتوم به مسئولان این دو شهرک داد و گفت: تصمیم گرفته ایم به جهت حفظ جان شهروندان، اگر تا ۷۲ ساعت آینده مشکل ایجاد خروجی مناسب این مناطق حل نشود راه‌های دسترسی آزادراه بین دو شهرک مذکور را مسدود کنیم تا شاهد تکرار حوادث شدیدتر نباشیم زیرا در قرارداد احداث پروژه آزادراه، هیچگونه مسئولیتی در خصوص ایجاد راه‌های دسترسی این دو شهرک وجود ندارد!

مجری طرح آزادراه تبریز – سهند از تردد برخی خودروها از محل خروجی های این دو شهرک به صورت خلاف جهت مسیر انتقاد کرد و افزود: مسیر آزادراه بدون خروجی های این دو شهرک، کاملاً ایمن بوده و شیب ۶ درصد آن بسیار مناسب است لذا مبلغ عوارضی آزادراه که از خرداد ماه سال آینده اجرایی خواهد شد مبلغ ۳ هزار تومان در نظر گرفته شده تا با بهره برداری کامل از این مسیر، امکانات و تجهیزات لازم نیز به صورت استاندارد عملیاتی گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.