مسعودی ریحان: تعجب آور است که اعضای شورا نمی توانند شهردار تبریز را پاسخگو کنند!

گزارش “عصرآزادی” از جلسه شماره ۲۱۶ شورای پنجم شهر تبریز؛ تنش در شورا به خاطر مطالبات کارگران!

عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده

دویست و شانزدهمین جلسه رسمی شورای پنجم شهر تبریز به ریاست شهرام دبیری و با حضور اعضا و شهردار تبریز در عمارت تاریخی ساعت برگزار شد.

کریم صادق زاده و سونیا اندیش غائبان جلسه بودند و طبق روال هر هفته، بحث و صحبت های بی مورد موجب اتلاف تایم شورا شد تا موضوع دفاع از حق و حقوق کارگران به تعویق بیفتد.

اما اسوتچی به عنوان عضو مدافع حقوق کارگران در شورا درباره مطالبات آنها از رئیس شورا سوال کرد، او وقتی در حال طرح مسائل بود دخالت بیجای محمدزاده باعث گردید تا حال اسوتچی خراب شود.

محمدزاده با اشاره به اینکه طرح مشکلات کارگران در هر جلسه وقت شورا را می گیرد گفت: این امر باید در قالب تصمیمات اصولی اتخاذ شود تا مورد بهره وری بیشتر آنها گردد اما اسوتچی فریاد زد که اظهاراتش خطاب به شهرام دبیری بوده و به او ربطی ندارد.

بعد از مشاجره لفظی شدید بین محمدحسن اسوتچی و محرم محمدزاده در صحن شورا به دلیل مسئله حقوق کارگران، وضعیت جسمانی اسوتچی با مشکل روبرو شد و وی با کمک اعضای شورا از صحن خارج گردید…

▪️شهرداری تبریز باید ناتوانی خود در ارائه به موقع لوایح را اقرار کند!

وقتی لایحه شهرداری در خصوص بررسی متمم و اصلاحیه بودجه سال 1398 شهرداري تبریز شامل مناطق، مرکز، سازمانها و شرکت هاي وابسته برای بررسی در صحن شورا مطرح گردید رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به طرح آن در جلسه ایراد گرفت.

محمدباقر بهشتی با ذکر این نکته که تاخیر قابل توجهی در ارائه این لایحه از سوی شهرداری به شورا وجود دارد افزود: این لایحه تاکید دارد که می خواهیم بودجه سال ۹۸ را اکنون و در اواخر سال ۹۹ انجام دهیم!

وی اضافه کرد: روال این است که باید ابتدا کلیات بودجه مورد تصویب قرار گیرد و در صورت تصویب، جزئیات و موارد دیگر متمم بودجه مورد واکاوی کمیسیون های تخصصی قرار گیرد.

این لایحه محل بحث بین موافقان و مخالفان را باعث گردید، تا آنجایی که بهشتی گفت: شهرداری تبریز هیچوقت ارائه لایحه به موقع را نداشته است و باید ناتوانی خود را اقرار کند.

▪️تصویب بودجه سال گذشته با یک سال تاخیر شبیه جوک های خنده دار است!

در این خصوص محمد فرج قلیزاده نیز تاکید کرد که بررسی این لایحه در بازه زمانی کنونی بی معنی بوده و دلبخواهی شدن تصمیمات مدیران شهرداری تبریز در اجرای مصوبات را نشان می دهد!

وی افزود: ادوار آتی شورای شهر و عموم شهروندان درباره نحوه عملکرد شورا و شهرداری در باب بررسی و تصویب بودجه سال گذشته با یک سال تاخیر وهن آمیز بوده و موجب تولید جوک های خنده دار خواهد بود!

در پایان مقرر گردید این لایحه جهت بررسی بیشتر به کمیسیون ها ارجاع داده شده و پس از بررسی، هفته آینده به صحن شورا بازگردانده شود.

▪️تعجب آور است که اعضای شورا نمی توانند شهردار تبریز را پاسخگو کنند!

رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی در این جلسه مباحث جالبی را بر زبان آورده و از عدم جدیت اعضای شورا در قبال پاسخگویی شهردار تبریز انتقاد کرد.

غلامحسین مسعودی‌ ریحان در نطق میان دستور خود گفت: حقوق نیروهای مسیر BRT، تفرجگاه عینالی و چندین جای دیگر هنوز پرداخت نشده است که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

وی ادامه داد: در کمال تعجب، تعداد ۱۲۰ پروژه بدون اطلاع شورا حذف است که شهردار تبریز باید پاسخگو باشد که چرا این اتفاق افتاده است؟

مسعودی ریحان همچنین افزود: باید بدانیم چند باب خانه تاریخی در تبریز تملک شده و چه بلایی بر سر آنها آمده است؟ زیرا با وضعیت فعلی، این خانه ها روز به روز از بین می روند!

خزانه دار شورای شهر تبریز اضافه کرد: ما یک سال قبل به شهرداری نامه نوشتیم که گزارش سرمایه‌گذاری‌های سه سال گذشته را اعلام کنید اما تا به امروز خبری نشده است!

وی در خاتمه با ذکر این نکته که اگر مترو ۶۵۰ میلیارد تومان را صرف خرید اتوبوس می‌کرد حالا هر محله یک اتوبوس داشت تاکید کرد: من نمی دانم چرا اعضای شورا نمی توانند شهردار تبریز را پاسخگو کنند!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.