موفقیت آذربایجان در تولید مرغ A+

به گزارش عصر آزادی آنلاین، بهداد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اظهار کرد: تولید گوشت مرغ آ مثبت ادامه دارد و تلاش می‌شود همه کشتارگاه‌های استان بتوانند به بالاترین رتبه کشتارگاهی و تولید محصول در کشور دست یابند.

امیرحسین بهداد شامگاه سه شنبه در بازدید از کشتارگاه صنعتی طیور جهان مرغ مرند، افزود: این روند ادامه دار بوده و تلاش می شود همه کشتارگاه های استان بتوانند به بالاترین رتبه کشتارگاهی و رتبه تولید محصول در سطح کشور دست یابند.

وی با تاکید بر ضرورت اهتمام مداوم بر تامین سلامت و کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان، اظهار داشت: با تلاش های شبانه روزی همکاران دامپزشکی، کشتارگاه های استان از نظر کیفیت و سطح بهداشتی از وضعیت خوبی برخوردار هستند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات خوب در کشتارگاه مرند، گفت: در زمان کنونی در سطح استان ۱۱ کشتارگاه صنعتی طیور وجود دارد که از این تعداد یک کشتارگاه موفق به دریافت رتبه +A و ۲ کشتارگاه نیز موفق به دریافت رتبه A کشتارگاهی شده اند.

بهداد ادامه داد: ۲ کشتارگاه دیگر نیز اقدام به تکمیل تجهیزات کشتارگاهی خود کرده اند تا بتوانند پس از ممیزی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان رتبه A خود را دریافت کند.

 آذربایجان شرقی ۷۲۰ واحد مرغداری وجود دارد و این استان از قطب های تولید گوشت مرغ کشور محسوب می شود.

کشتارگاه هایی که دارای خط دو کشتاری باشند، محصولات تولیدی شان در درجه های «آ» و «آ مثبت» دسته بندی می شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.