بار دیگر بیماری کرونا در مراغه و بناب اوج گرفت

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، از روند افزایشی بیماری در شهرهای مراغه و بناب در جنوب استان خبر داد.

محمدحسین صومی در جلسه ستاد کرونای شهرستان مراغه اظهار داشت: تست‌های انجام گرفته و تعداد بیماران مثبت شناسایی شده نشان از افزایش بیماری در این دو شهرستان دارد.

او با بیان اینکه تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها در استان آذربایجان شرقی به وضعیت پایدار رسیده است گفت: رعایت نکردن شیوه نامه‌ها و دستورات بهداشتی می‌تواند پیک چهارم را در آذربایجان شرقی رقم بزند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آذربایجان شرقی با آمار بستری روزانه حدود ۵۰۰ نفر و فوتی ۵ تا ۶ نفر در رتبه ۱۶ کشوری کرونا قرار گرفته است.

وی افزود: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی و خانوادگی در کاهش و کنترل بیماری کرونا ضروری است.

موسوی حسینی فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز با اشاره به عادی انگاری کرونا در بیشتر مردم شهرستان افزود: با وجود تبلیغات رسانه ای، صحبت‌های چهره به چهره، افزایش نظارت بر اماکن عمومی، خیلی از مردم این شهرستان نسبت به کرونا بی تفاوت هستند.

فتحی فرماندار بناب هم در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان بناب وضعیت کرونا در این شهرستان را شکننده توصیف کرد و گفت: این که مردم احساس کنند آمار کرونا در این شهرستان کاهش پیدا کرده و ضوابط بهداشتی را رعایت نکنند قطعاً با مشکل شدید مواجه خواهیم شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.