کاهش غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از نفوذ سامانه بارشی به استان و کاهش غلظت آلاینده‌های جوی خبر داد.

امیدفر رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نفوذ سامانه بارشی بارش‌های قابل توجهی نخواهد داشت، اظهار داشت: به علت وزش باد که در برخی مواقع شدید خواهد بود از میزان غلظت آلاینده‌های جوی به ویژه در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی کاسته می‌شود.

وی گفت: سامانه بارشی جدید از امروز تمام استان آذربایجان شرقی  را فرا می‌گیرد و فردا بیشترین فعالیت آن در نیمه جنوبی استان به ویژه شهر‌های مراغه، میانه، هشترود و چاراویماق خواهد بود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه این سامانه اوایل شنبه از استان خارج می‌شود، گفت: فعالیت این سامانه در نواحی گرمسیر استان به صورت باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف همراه با مه است.

امیدفر با بیان اینکه با نفوذ این سامانه دمای هوای استان ۲ تا سه درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد، گفت: این سامانه در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها موجب بروز کولاک، یخبندان و اختلال در تردد خودرو‌ها می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.