برگزاری همایش «نیمکت‌های سوخته» در میانه

به گزارش عصر آزادی آنلاین، هفتمین همایش نیمکت های سوخته یادواره شهدای زینبیه و ثارالله شهرستان میانه در محل مجتمع فرهنگی هنری میانه برگزار شد.

دوازدهم بهمن سال ۱۳۶۵ ، سالروز بمباران مدارس زینبیه و ثارالله میانه، توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق است که در آن، ۳۸ دانش آموز و ۵ پاسدار به شهادت رسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در این همایش گفت: شهدای زینبیِه و ثارالله سند تاریخی مظلومیت شهرستان میانه و ایران اسلامی به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین آل هاشم افزود: فرزندان شهدا و ایثارگران از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند که یاد و خاطره رزمندگان اسلام، شهدای دفاع مقدس و ایثارگری آن‌ها را در دل‌زنده می‌کنند و زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا بخشی از وظایف جامعه نسبت به شهدا است.

وی با بیان اینکه دشمن به خاطر ایستادگی ملت ایران در برابر انواع فشارها در برهه‌های مختلف ناامید شده و فشار اقتصادی را جایگزین تمام گزینه‌ها کرده است، تشریح کرد: مردم ایران درک درستی از شرایط موجود کشور دارند و به همین خاطر با شجاعت پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و در این خصوص در نقطه ممتاز قرار داریم.

وی با تاکید بر اینکه برای توفیق در عرصه اقتصادی که زمینه‌ساز استقلال کشور است، باید مجاهدت لازم را داشته باشیم، افزود: همان‌طور که در بسیاری از زمینه‌ها از جمله در ۸ سال دفاع مقدس موفق شده‌ایم می‌توانیم جلوی تهدیدهای دشمنان در تمامی عرصه‌ها را بگیریم.

شهرستان میانه با ۱۹۵ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.