بیش از ۵۱۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه سرمایه گذاری شده است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه از سرمایه گذاری بیش از ۵۱۰۰ میلیارد تومانی برای احیای دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: تاکنون از هیچ تلاش و تامین اعتباری برای احیای دریاچه ارومیه دریغ نشده است.

محمد باقر نوبخت با بیان اینکه یکی از افتخارات دولت تدبیر احیای دریاچه ارومیه است، اظهار داشت: هدف دولت احیای کامل دریاچه ارومیه است و در همین راستا تاکنون ۵۱۰۰ میلیارد تومان برای دریاچه هزینه شده است.
وی افزود: برای تامین هزینه های احیای دریاچه ارومیه نیاز به ردیف بودجه خاصی نیست و می توانیم از سر جمع اعتبارات، ماده ۱۰ قانون حوادث، مدیریت بحران و ماده ۲۸ فانون رفع موانع تولید نیز برای تامین هزینه های احیا در موارد بحرانی استفاده کنیم.
نوبخت با تاکید براینکه باوجود مضیقه مالی، دولت از هیچ اقدامی برای احیای دریاچه فروگذار نبوده، تاکید کرد: دریاچه ارومیه یک پروژه استانی و منطقه ای نیست بلکه یک پروژه ملی است و دولت متعهد می شود برای دریاچه ارومیه هرآنچه نیاز است انجام دهد.
معاون رییس جمهور با اشاره به جایگاه و سهم آذربایجان غربی در بودجه ۱۴۰۰ نیز افزود: ۵۶ درصد اعتبارات هزینه ای استان در بودجه ۱۴۰۰ نسبت به بودجه سال جاری افزایش یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.