دستگیری فروشنده دستگاه‌های فلزیاب غیرمجاز در بستان‌آباد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: فروشنده دستگاه‌های فلزیاب غیرمجاز در شهرستان بستان‌آباد دستگیر شد.

سرهنگ کاظم داداشی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: به دنبال رصد فضای مجازی و اخبار واصله مبنی بر فروش دستگاه فلزیاب و ردیاب برای حفاری‌های غیرمجاز در یکی از صفحات شبکه‌های اجتماعی، عملیات رصد و ورود به اقدامات فرد خاطی توسط یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان انجام شد.

وی ادامه داد: یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان با همکاری نیروی انتظامی شهرستان بستان آباد، با انجام مراحل خرید صوری دستگاه‌های مذکور و شناسایی محل فروش در شهرستان، عامل فروش دستگاه‌های فلزیاب و ردیاب را در عملیاتی در ویلایی شخصی دستگیر کردند.

داداشی اظهار داشت: طی این عملیات فرد مورد نظر که اقدام به برگزاری کلاس آموزشی و فروش دستگاه‌های فلزیاب و ردیاب از طریق صفحه‌ای مشخص در یکی از شبکه‌های اجتماعی کرده بود، به عنوان متهم دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شد تا مراحل قانونی برابر مقررات انجام شود.

وی توصیه کرد، هم استانی‌ها می‌ توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی و باستان شناسی، مراتب را از طریق تماس با شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.