نمونه برداری از واکسن‌های وارداتی، قاعده کار است

سخنگوی سازمان غذا و دارو، با تاکید بر انجام نمونه برداری از اولین محموله واکسن وارداتی، افزود: انجام نمونه برداری از واکسن‌های وارداتی حداقل برای اولین محموله، قاعده کار است و می‌بایست انجام شود.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، کیانوش جهانپور به جزئیاتی از روند توزیع اولین محموله واکسن روسی اشاره کرد و گفت: اولین محموله شامل چند ده هزار دوز واکسن روسی است که تا زمان اعلام کمیته اجرایی واکسیناسیون که زیر نظر معاونت بهداشتی وزارت بهداشت قرار دارد، هیچ تزریقی صورت نمی‌گیرد.

به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محموله نخست از واکسن وارداتی برای گروه‌های در اولویت تزریق خواهد شد که شامل کادر درمان و سالمندان آسایشگاه‌ها و جانبازان خواهد بود.

جهانپور در پاسخ به این سوال که آیا واکسن کرونا از سایر کشورها نیز وارد خواهد شد، افزود: واردات واکسن از سایر کشورها در برنامه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو قرار دارد، اما آنچه مسلم است اینکه فعلاً واکسن روسی به تأیید سازمان غذا و دارو رسیده است.

 وی در خصوص میزان واردات واکسن از روسیه، گفت: قرارداد خرید مستقیم ما از روسیه دو میلیون دوز واکسن است. اما، بر اساس تفاهمنامه ای که منعقد شده است، تولید مشترک واکسن با طرف روسی در دستور کار قرار دارد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو، گفت: پیش بینی کرده‌ایم گروه‌های در اولویت از طریق خرید مستقیم و کووکس، واکسینه شوند و قرار است از طریق کووکس، ۱۶.۸ میلیون دوز واکسن وارد کنیم.

جهانپور افزود: ادامه برنامه واکسیناسیون از طریق تولید داخل تکمیل می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.