تاریخ، مدیریت خوب کرونا در کشورمان را نشان خواهد داد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سیستم بهداشت و درمان در ارتباط با کرونا در طول یک سال گذشته غافلگیر نشده و همگی را با تدبیر مدیریت کرد، گفت: مدیریت خوب کرونا در استان و کشورمان را تاریخ نشان خواهد داد.

محمدرضا پورمحمدی، ظهر شنبه ۱۸ بهمن ماه، در آیین افتتاح ساختمان مرکز بهداشت استان، با بیان اینکه امنیت پایدار و سلامتی دو دستاورد مهم جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: امنیت پایداری در حوزه بهداشت و درمان هم بعد از انقلاب اسلامی به دست آمده و حتی در دورافتاده‌ترین نقاط روستایی نیز خانه بهداشت و بهیار داریم.

وی با تشریح دیگر دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران، افزود: امید به زندگی رو به افزایش بوده و جلوی بسیاری از بیماری‌های مادرزادی با غربالگری گرفته شده است.

پورمحمدی با اشاره به تلاش‌های بخش بهداشت برای پیشگیری و موفقیت‌ها در این حوزه، اظهار کرد: در خصوص سوانح در محیط کار و همچنین بیماری کرونا اقدامات بسیار خوبی انجام شده و بخش بهداشت و درمان زحمات زیادی در این رابطه کشیدند که امروز سازمان بهداشت جهانی کشور ما را مثال می‌زند؛ این امر ناشی از زحمات کادر بهداشت و درمان، است.

استاندار آذربایجان شرقی، ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مرکز بهداشت استان، اظهار کرد: بهداشت مقدم بر درمان بوده و اگر مراقبت‌های حرفه‌ای در محیط کار و مراقبت گروه‌های سنی مختلف را بیشتر کنیم، سرمایه‌گذاری در بخش درمان نیز به حداقل می‌رسد.

وی با اشاره به سیستم بهداشت و پیشگیری در انگلستان، گفت: هر چند این کشور در مقابل بیماری کرونا زانو زده، اما با توجه به وجود کلینیک‌های محله محور و پزشک خانواده، تراکم بیمار در بیمارستان‌های این کشور کم است.

پورمحمدی افزود: افزایش فوتی و افزایش بستری‌های بیمارستانی متاثر از عوامل متعددی است که شرایط جغرافیایی منطقه، قدرت اقتصادی مردم، جابجایی مردم و… از آن جمله هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.