دشمنی استکبار با ایران اسلامی، تمام شدنی نیست

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که دشمنی استکبار با ایران اسلامی، تمام شدنی نیست، اظهار داشت: دشمنان، همواره درصدد ضربه زدن به انقلاب و دلسرد کردن مردم هستند.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در یک گفت و گوی رسانه ای به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب، مصداق بارز پیروزی لشکر ایمان و اسلام بر لشکر کفر و نفاق بود که بدون حمایت مردمی و رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی، محقق نمی‌شد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران، دوران رشد، بلوغ و پویایی خود را طی می‌کند و به جرات می‌توان گفت که به رویدادی مهم، تاثیرگذار، پویا و تحول آفرین در نظام جهانی تبدیل شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که روحیه مقاومت، ایثار و حمایت همه جانبه مردم از نظام جمهوری اسلامی، همواره نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده است، ابراز کرد: نه تنها آرزوی دشمنان همیشگی ایران اسلامی برای شکست و سرنگونی نظام، محقق نشد، بلکه خود آن‌ها گرفتار افتضاحات متعدد شده و کسانی که این آرزو را داشتند نیز به زباله دان تاریخ پیوستند.

پورمحمدی، ایمان و اعتقاد مردمی را موتور محرکه پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: ایمان مردمی و هدایت‌های داهیانه امام خمینی(ره)، به حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی پایان داد.

وی تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلات و فشارهای دشمنان، مردم ایران اسلامی تحت هدایت رهبر فرزانه انقلاب و باور عمیق به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، همواره از برهه‌های حساس، سربلند بیرون آمده و از این پس نیز با تکیه بر توان داخل، دسیسه‌های دشمنان را با صلابت و اقتدار پاسخ می‌دهند.

وی به اشاره به نقش تبریز و آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی و با بیان این‌که قیام مردم تبریز در روز ۲۹ بهمن سال ۵۶، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، افزود: مردم تبریز از نخستین انقلابیون کشور بودند که در مقابل اهانت مزدوران پهلوی به مقدسات ایستاده و با خون خود، درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کرده و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را در کشور نهادینه کردند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دشمنی استکبار با ایران اسلامی، تمام شدنی نیست، افزود: دشمنان، همواره درصدد ضربه زدن به انقلاب و دلسرد کردن مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند توسعه، پیشرفت و خودکفایی همواره با دشواری‌ها و ناملایمات همراه بوده و بر این باور هستیم که علت عمده مشکلات و فشارهای اقتصادی موجود در کشور، تحریم‌های ظالمانه است؛ البته نقش برخی بی توجهی‌ها و سوءمدیریت‌ها در مشکلات امروزی جامعه نیز قابل کتمان نیست.

وی ابراز کرد: زمانی می‌توانیم دشمنی استکبار را بی اثر سازیم که روز به روز در مسیر خودکفایی و استقلال گام برداشته و برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

پورمحمدی در ارتباط با دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پیشرفت‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، نظامی و دفاعی، فرهنگی، علمی و فناوری کشور انجام شده و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: تقویت روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین مردم از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که توانسته شعار “ما می توانیم” را به صورت کامل و ملموس، محقق سازد.

وی در ادامه به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های بسیار مهم کشور و به تعبیر مقام معظم رهبری، سر ایران است و در حال حاضر توانسته به یکی از قطب‌های موفق کشور در حوزه صنعت و تولید تبدیل شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت ۱۱ شرکت و مجموعه خودروسازی در استان، گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵ درصد قطعات مورد نیاز خودروسازی کشور در آذربایجان شرقی تولید شده و تولیدات شیرینی و شکلات استان به بیش از ۸۰ کشور دنیا صادر می‌شود.

وی با بیان این‌که توجه به بهره برداری هرچه بیشتر معادن استان در سال‌های اخیر افزایش یافته است، گفت: اکنون بیش از ۷۳۸ معدن مختلف طلا، مس، کائولن و سایر مواد معدنی در استان مورد بهره برداری قرار گرفته است که نقش بسیار مهمی در اشتغال جوانان و تسریع حرکت توسعه استان دارد.

وی از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی صنعتگران و فعالان بخش خصوصی استان قدردانی کرد و افزود: با وجود بیماری کرونا و مشکلات مختلف اقتصادی، هیچ نیروی کاری از واحدهای تولیدی استان، تعدیل نشده و اجازه نداده‌ایم که هیچ یک از واحدهای تولیدی استان تعطیل شود.

پورمحمدی هم‌چنین از آغاز اجرای مرحله نخست واکسیناسیون کرونا در استان خبر داد و بر توجه بیشتر مردم نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.