چند جانبه‌گرایی اصل راهبردی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به مسکو، گفت: چند جانبه‌گرایی اصل راهبردی دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، حجت‌الاسلام و المسین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه که با رعایت اصول بهداشتی در مصلای اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: نگاه افراطی به غرب محکوم است زیرا این امر منجر به فرصت‌سوزی‌های فراوان می‌شود که در تجربه سنگ اندازی و بدعهدی آمریکا و اروپا در برجام مشاهده شد.

وی خاطرنشان کرد: سفر رئیس قوه مقننه به همراه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دعوت مجلس روسیه انجام گرفت و در نوع خود یک دیدار مهم و در تراز بالا محسوب می‌شود که راه روابط ایران و روسیه را هموارتر می‌کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه چند موضوع اهمیت سفر رئیس قوه مقننه را دو چندان می‌کند، گفت: یکی از این موضوعات پیام رهبر فرزانه ایران به پوتین است؛ پیامی که آثار عینی آن در تحولات منطقه‌ای و سیاسی و تحولات راهبردی اقتصادی در آینده قابل مشاهده است.

وی همچنین با اشاره بر سفر رییس قوه قضاییه به عراق به دعوت رئیس شورای قضایی عراق، اظهار کرد: رئیس قوه قضائیه علاوه بر زیارت عتبات عالیات با مسوولان ارشد عراق دیدار و مذاکراتی کرد که نتایج و اثرات این مذاکرات در آینده دیده خواهد شد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: عراق شریک راهبردی ایران و همسایه ماست به طوری که زیرساخت این پیوند فرهنگ مشترک دینی، مذهبی و ارتباطات چند ساله فرهنگی و مذهبی است که با وجود جنگ هشت ساله با قوت این پیوند ادامه دارد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه عراق به خاطر وجود عتبات عالیات و ایران به خاطر وجود مرقد مطهر امام رضا (ع) برای مردم دو کشور عزیز و محبوب است، گفت: از طرق دیگر دفاع از خون پاک دو سردار شهید؛ قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس بر تحکیم این پیوند افزوده است.

وی افزود: این سفر رئیس قوه قضائیه در موقعیت حساس کنونی که دشمنان ایران و عراق در تلاش برای شعله‌ افروزی اختلافات هستند مهم و تعیین کننده بوده و پاسخ عملی به شیطنت‌های دشمن است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه این سفر می‌تواند منجر به انعقاد تفاهم‌نامه و توافق‌نامه‌های مهمی شود، ادامه داد: این سفر در راستای توسعه دیپلماسی قضایی و برای رفع مشکلات و در مسیر تبادلات تجاری و اقتصادی گام‌های بلندی برای دو کشور در پی خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره بر حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت رژه موتوری و خودرویی و تجمع در ارگ تبریز، گفت: مراسم بسیار خوبی برگزار شد و باید از مردم تشکر کرد که با وجود فشارهای اقتصادی باز پای انقلاب هستند.

امام جمعه تبریز نحوه برگزاری برنامه های ۲۹ بهمن امسال را ویژه برشمرد و با ابراز ناراحتی از اینکه امسال از لذت دیدار رهبری در ۲۹ بهمن محروم مانده‌ایم، افزود: امسال به علت کرونا از این دیدار محروم مانده‌ایم ولی قرار شده است تا با برنامه‌های انجام گرفته شده به صورت محدود در مصلای اعظم امام خمینی یک دیدار ویدئو کنفرانسی به صورت زنده داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.