کارت بازرگانی به افراد دارای صلاحیت قانونی اعطا شود

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان از اعطای کارت بازرگانی به افراد دارای صلاحیت قانونی خبر می دهد.

موسی خلیل الهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه خوشبختانه قانونگذار تعریف مشخصی از تاجر در قانون ارائه کرده است، گفت: گاه به افرادی کارت بازرگانی داده شده که بر اساس تعریف قانونی، تاجر نیستند، از این رو اگر شاخصه‌های قانونی در فرآیند اعطای کارت بازرگانی رعایت شده و به افراد دارای صلاحیت کارت بازرگانی داده شود، بسیاری از تخلفات حل می‌شود.

وی در نشست بررسی موضوع کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای و جعلی با بیان اینکه متاسفانه کارت‌های بازرگانی جعلی و یکبار مصرف به یک دغدغه و معضل در کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه حقوق گمرکی و دولتی از این طرقی قابل وصول نبوده، از این رو امور مالیاتی کشور ضربه می‌خورد.

خلیل الهی افزود: مبنای بسیاری از تخلفات کارت‌های بازرگانی برای افراد غیرصالح بوده و اگر مراحل و نحوه صدور کارت های بازرگانی اصلاح شود، مابقی مراحل نیز به صورت خودکار اصلاح خواهد شد.

وی ادامه داد: گاها صاحب اصلی کارت بازرگانی که از طریق آن تخلف انجام گرفته، مشخص بوده اما به دلیل مسایلی همچون سن کم فرد دارنده کارت برخوردی با او نمی‌شود، در حالی که فرد صاحب کار باید در مقابل قانون پاسخگو باشد و به این باور برسد مقابل قانون راه گریزی ندارد.

خلیل الهی با اشاره به توسعه سیستم‌های الکترونیکی در کشور و جایگزینی آن با مراحل فیزیکی، گفت: با توجه به توسعه الکترونیکی و دقت و سرعت عمل سیستم‌های الکترونیکی به منظور صدور کارت‌های بازرگانی و بایگانی اسناد مربوطه، مراکز صدور کارت بازرگانی باید به سیستم‌های الکترونیکی مجهز شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.