رئیس کمیته امداد کشور در جمع خبرنگاران آذربایجان‌ شرقی خبر داد؛ زنان، ۶۳ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد هستند!

?عصرآزادی/ شهرام صادق زاده

رئیس کمیته امداد کشور در نشست خود با خبرنگاران آذربایجان‌شرقی در تبریز، خودکفایی ۵ هزار مددجو در استان را یک ابتکار و افتخار دانست و جشن خودکفایی آنها را به معنای خودکفایی و به اشتغال رسیدن پنج هزار خانوار عنوان کرد.

سیدمرتضی بختیاری کل جمعیت تحت پوشش کمیته امداد را ۵ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: خودکفایی به منزله رها کردن مددجویان نیست بلکه تا زمانی که اطمینان حاصل نشود که فرد به درآمد ثابت رسیده است، آن مددجو جدا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از افراد تحت پوشش کمیته امداد سالمند هستند افزود: حدود ۸۳ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد را افراد دارای بیماری‌های صعب‌العلاج تشکیل می دهند.

بختیاری اظهار کرد: در سال جاری با توجه به شرایط بحران اقتصادی و کرونا نه تنها میزان کمک مردمی کاهش نیافته است بلکه با افزایش کمک‌های مردمی روبه‌رو شدیم لذا پیش بینی می شود مردم در طرح ایتام سال جاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کمک نمایند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی در بحث اشتغال یک استان پیشتاز است، سهم استان در اشتغال را  ۹ هزار و ۸۴۰ مورد عنوان کرد و افزود: ۵۲۰ جهیزیه به زوجین جوان تحت پوشش تقدیم گردید که ۲۰۰ فقره آن مربوط به تبریز است.

                                               

بختیاری اضافه به تشریح تشکیل مرکز امداد ویژه بانوان در تبریز پرداخت و تاکید کرد: اداره بانوان در قم و چند استان دیگر به عنوان پایلوت راه اندازی شد که البته تدبیر خوبی هم بود چرا که ۶۳ درصد افراد تحت پوشش ما زنان هستند.

در این جلسه، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌ شرقی نیز با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱ هزار شغل محقق شده است گفت: این آمار تا پایان سال به ۱۲ هزار خواهد رسید.

محمد کلامی افزود: در سال ۹۸ کلیه کمک‌های مردمی ۱۸۷ میلیارد تومان بود ولی در سال ۹۹ به ۲۹۷ میلیارد تومان رسید و تا پایان سال به ۳۱۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی با ذکر این نکته که تمام سهم کاریابی آذربایجان شرقی جذب شده است اضافه کرد: در این رابطه ساخت فضاهای بهداشتی مددجویی در اولویت قرار گرفته است که از آن جمله می توان به احداث ۱۱۰۰ واحد سرویس بهداشتی در مناطق روستایی و انشعاب ۸۷۰ فقره لوله کشی گاز منازل مددجویان در عرض دو ماه اشاره کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه و با حضور رئیس کمیته امداد کشور، سامانه گویای ۳۱۸۴ که راه ارتباطی مردم با کمیته امداد است برای ارتباط سریع و آسان مردم با کمیته امداد آذربایجان‌ شرقی به بهره‌برداری رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.