تعطیلی راه‌حل مقابله با کرونا نیست

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه تعطیلی راه حل مناسب مقابله با کرونا نیست، گفت: در شرایط اقتصادی جامعه تعطیلی بازار درست نیست .

بدر شکوهی روز پنجشنبه در کمیته نظارتی ستاد کرونا با بیان اینکه در آستانه ورود به سال جدید قرار گرفته ایم، افزود: تراکم و تجمع در بازار و مراکز خرید دغدغه اصلی مسوولان است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که عموم مردم با اهداف و طرح های ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا همکاری نکنند نتیجه مطلوبی نخواهیم گرفت.

شکوهی با بیان اینکه بحث فرهنگسازی بسیار مهم است و نباید از این موضوع غفلت کرد، گفت: خودمراقبتی و دیگر مراقبتی باید جدی گرفته شود و به فرهنگ تبدیل شود.

وی اظهار کرد: رسانه ها باید در حوزه فرهنگسازی به جد ورود کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی افزود: برخورد با قهوه خانه های متخلف یکی از مطالبات جدی عمومی است که در ۲ ماه گذشته اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.

وی در خصوص اماکن ورزشی نیز اظهار کرد: برخی گزارش ها حاکی از باز بودن بوفه های اماکن ورزشی است که باید به جد پیگیری و برخورد شود.

شکوهی با اشاره به توجیه شرکت پخش فرآورده های نفتی در خصوص استفاده از پول نقد در جایگاه های سوخت و سوختگیری نکردن نیروهای مستقر در جایگاه ها تاکید کرد: مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا باید رعایت شود و هیچ دلیلی برای تخلف از مصوبات این ستاد قابل قبول نیست.

وی گفت: جایگاههای سوخت اگر نیرو کم دارند یا باید افزایش نیرو اتفاق بیفتد و یا تمهیداتی برای رعایت پروتکل های بهداشتی اندیشیده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه گفت: براساس دستور کار ستاد مبارزه با کرونا از ۱۵ اسفند ماه جاری تا ۱۵ فرودین ماه سال آینده باید از برگزاری حراجی ها جلوگیری شود .

عباسعلی درستی گفت: همچنین باید در آجیلی ها و قنادی ها نیز رعایت شیوه نامه ها و مراقبت ها تشدید شود و برای جلوگیری از ازدحام مردم برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: برگزاری کنسرت ها در رستوران ها با شرط اینکه فقط ۵۰ درصد رستوران استفاده شود و مابقی صندلی ها باید جمع آوری شود قابل قبول است.

درستی با بیان اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی در پایانه های برون شهری کاهش یافته است، از شهرداری و راه و ترابری خواست نسبت به این موضوع به جد ورود کنند.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از ازدحام مردم در بازار بایستی تردد اتوبوس های شرکت واحد به محدوده مرکزی شهر تبریز کاهش یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.