تولید روزانه ۴۲ تن زباله در عجب شیر

به گزارش عصر آزادی آنلاین، فرماندار عجب شیر با اعلام اینکه در شهرستان روزانه 42 تن زباله تولید می شود افزود: تفکیک زباله‌های تر از خشک در مبدا ضروری است که این خود نیازمند فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

رضا عاشقی روز پنجشنبه در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان عجب شیر جمع‌آوری و انتقال به موقع زباله‎ های شهری و آموزش شهروندان برای رعایت ساعت جمع‌آوری زباله را خواستار شد.

وی همچنین بر توجه و همکاری ادارات و نهادها برای پاکسازی حریم جاده شهری و روستاها از انواع زباله تاکید کرد و گفت: برای پاکسازی حاشیه جاده ها از زباله برای هر یک از دستگاه های متولی و عضو جلسه وظیفه مشخصی تعریف می شود که بایستی نسبت به انجام آن اقدام کنند.

معاون فرماندار عجب شیر با بیان اینکه طبق قانون تا شعاع ۵۰ کیلومتری شهر، شهرداری موظف به دفع زباله های روستاهای شهرستان است، بر همکاری دهیاران و شوراها در روستاها در این زمینه تاکید کرد .

وی خاطرنشان کرد: کاهش تولید زباله، تفکیک پسماند خشک و تر، کاهش حجم زباله و حذف رطوبت پسماندها از مهمترین مسائلی است که برای تحقق آنها نیازمند همکاری و مشارکت شهروندان هستیم.

عاشقی، با اشاره به اینکه روزانه در شهرستان ۱۰۰کیلوگرم پسماند عفونی تولید می شود، افزود: بیمارستان و مطب هایی که امکان بی خطر سازی پسماند عفونی را ندارند، باید پسماند عفونی خود را به بیمارستان امام خمینی (ره) مرکز بی خطر سازی زباله های عفونی انتقال دهند و پس از بی خطر سازی در محل دفن پسماند عفونی دفن کنند.

وی افزود: پسماندهای پزشکی یکی از خطرات و دغدغه‌ های امروز حوزه پزشکی و بهداشتی بوده که عدم توجه به این امر می‌تواند سبب بروز بیماری‌ های مختلف عفونی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.