۹ هزار کیلومتر باند از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۹ هزار کیلومتر – باند از راه‌های استان از سوی گروه‌های راهداری برف‌روبی و نمک و شن‌پاشی شد.

غلامرضا رسول زاده با اعلام این خبر، افزود: در عملیات راهداری زمستانی در بارش‌های روزهای اخیر در کلیه محورهای استان بیش از ۱۴۰۰ تن مخلوط شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: درحال حاضر کلیه راه‌های شریانی و اصلی استان باز و تردد در آن‌ها جریان دارد و تنها تعدادی راه روستایی مسدود در مناطق صعب العبور شهرستان‌های بستان آباد، ورزقان، سراب، کلیبر و هشترود باقیمانده که تلاش می‌شود تا در سریعترین زمان این راه‌ها نیز بازگشایی شود.

وی اظهار کرد: در این ایام، نیروهای راهداری اقدام به امدادرسانی به ۱۴۷ دستگاه خودرو که به دلایل مختلف در برف و کولاک گرفتار شده بودند، کرده است.

رسول زاده تعداد ماشین آلات سبک و سنگین درگیر در عملیات راهداری زمستانی را ۳۷۶ دستگاه اعلام کرد و گفت: این دستگاه‌ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه‌های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده‌اند.

وی گفت: تعداد ۱۱۶۹ نفر عوامل راهداری زمستانی تعداد نفرات درگیر در برف روبی بوده‌اند.

وی راه‌های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴۰۰۰ کیلومتر برشمرد و ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با همکاری ستاد مدیریت بحران استان، پلیس راه، اورژانس و فوریت‌های پزشکی و هلال احمر با بسیج همه جانبه همکاران و به کارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ویژه در محورهای پرتردد نسبت خدمات رسانی به ترددکنندگان در جاده‌ها اقدام کرده است.

معاون راهداری به پاسخگویی ۲۴ ساعته به هموطنان از طریق تلفن گویای ۱۴۱ درخصوص وضعیت راه‌ها وشرایط آب و هوایی اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.