برف راه ارتباطی ۶۰ روستای آذربایجان شرقی را بست

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از بسته شدن راه ارتباطی ۶۰ روستای این استان در پی بارش برف خبر داد.

غلامرضا رسول زاده با بیان اینکه از شب گذشته تاکنون ۲۰هزار کیلومتر – باند برف روبی و نمک پاشی شده است، اعلام کرد: در حال حاضر تمام راه‌های اصلی استان باز بوده و تلاش برای بازگشایی راه دسترسی ۶۰ روستا ادامه دارد.

غلامرضا رسول زاده اظهار کرد: با آغاز کولاک و برف شدید از شب گذشته مشکلاتی در راه های مواصلاتی آذربایجان شرقی پیش آمد که با اقدام به موقع راهداری استان و پلیس راه برطرف شد و راه های روستایی مسدود شده نیز تا پایان امروز بازگشایی می شود.

وی افزود: طی دیشب و بامداد امروزو به دلیل کاهش دید در مسیر بستان آباد و سراب، محدودیت ترافیکی و تردد برقرار شد و ۱۰۰ خودرو توسط ماموران راهداری و پلیس پس از ۲ساعت بسته بودن راه یاد شده نجات یافتند.

رسول زاده ادامه داد: آزاد راه تبریز- زنجان و زنجان- تهران نیز مسدود بود که پس از تلاش سه ساعته راهدارالن باز شد و بیش از صدها خودرو که در راه مانده بودند به تردد خود ادامه دادند.

وی اضافه کرد: در جاده تبریز- مرند نیز به علت کولاک شدید تردد کند انجام می شد که اکنون مشکلی وجود ندارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی یادآور شد: با ۷۵۰ دستگاه امدادرسانی، برف روبی و نمک پاشی نزدیک ۲هزار و ۵۰۰ تن شن پاشی و نمک پاشی در محورهای تردد جاده ای آذربایجان شرقی انجام شد و تمام راه های اصلی آذربایجان شرقی باز است.

رسول زاده خاطر نشان کرد: شب گذشته ۲۰هزار تماس با تلفن گویای ۱۴۱ اداره راهداری داشتیم که این تماس ها بیشتر به خاطر کمک رسانی و اطلاع رسانی و اعلام راهبندان برقرار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.