شعله‌ور شدن کرونا با چهارشنبه سوری

 رکوردزنی آذربایجان‌شرقی در شناسایی تعداد بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی امسال برگزاری چهارشنبه آخر سال را که به چهارشنبه سوری موسوم است بسیار پرخطرتر از سال های گذشته کرده و امکان شعله‌ور شدن کرونا در استان همانند دیگر نقاط کشور بسیار بالاست.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مردم باید با توجه به این حساسیت ها و خطراتی که سلامت همگانی را تهدید می کند مراقب کودکان و نوجوانان خود باشند چون کرونای انگلیسی بیشتر جوانان را درگیر بیماری می کند و آمار وزارت بهداشت نیز حاکی از افزایش مبتلایان جوان به کووید ۱۹ است بر این اساس برگزاری هر گونه تجمع و ازدحام موجب انتقال و شیوع کرونا و بحرانی شدن وضع سلامت جامعه می شود.

آمادگی اورژانس، آتش نشانی، نیروی انتظامی برای حفاظت از جان و سلامت مردم در چهارشنبه سوری بیش از سال های گذشته، پای کار بودن رسانه های آذربایجان شرقی به علت تهدید کرونا و ایجاد پویش “کرونا سوزی در چهارشنبه سوری” یک تلاش همگانی را موجب شده که هدف آن پایین آمدن تعداد مصدومان ترقه بازی ها نسبت به سال های گذشته و مراقبت از رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام و تجمع در شهر است.

هشدار کارشناسان بهداشت و درمان، مسوولان اورژانس و نیروی انتظامی از جهات مختلف به خصوص هشدار در مورد آغاز پیک چهارم کرونا، یک اراده جمعی را می طلبد تا مانع شیوع کرونا و گرفتار شدن خانواده ها به این بیماری خطرناک شود که تنها با مراعات نکات ایمنی و پروتکل های بهداشتی از طرف مردم این تهدیدات برطرف می شود.

هشت تیم اورژانس در تبریز در حال آماده باش هستند

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: امسال هشت تیم امدادگری با ۱۶ امدادگر اورژانس برای حفاظت از سلامت مردم به صورت موقت در سطح شهر تبریز مستقر می شوند.

دکتر فرزاد رحمانی اظهار کرد: به غیر از این هشت مکان موقتی که ایجاد شده است ۳۲ پایگاه فعال اورژانس با ۳۲ آمبولانس و ۶۴ امدادگر در تبریز در حال آماده باش بسر می برند و تا پایان تعطیلات نوروزی تمام مرخصی های کادر اورژانس لغو شده است.

۲۳ تیم آتش نشانی خودرویی و ۵ تیم موتوری در آماده باش

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز نیز اظهار کرد: استقرار نیروهای عملیاتی در ۲۳ نقطه از مراکز و میادین شهری، بازار، محل های پرتجمع و مکان های پرتردد شهر تبریز و آماده باش ۲۳ ایستگاه آتشنشانی در قالب طرح استقبال از بهار انجام می شود که آمادگی برای مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال نیز شامل آن است.

آتش پاد علیرضا زبردست ادامه داد: پنج دستگاه موتورسیکلت آتش نشان و در مجموع ۲۰۰ مامور آتشنشانی برای حفظ امنیت و سلامت جان و مال مردم در سطح شهر تبریز در حالت آماده باش بسر می برند.

وی همچنین از مردم خواست با رعایت نکات ایمنی به پویش همگانی نه به چهارشنبه سوری و کرونا سوزی در چهارشنبه سوری بپیوندند.

سال گذشته ۱۳ نفر در اثر ترقه بازی یا با مواد محترقه قطع عضو شدند

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی نیز گفت: چند سالی است که شاهد کاهش تلفات چهارشنبه سوری در استان هستیم و در سال ۱۳۹۷ تعداد ۳۶۳ نفر مجروح و سال گذشته ۱۹۱ مجروح داشتیم.

سردار حسین عبدی اظهار کرد: ۲۷ درصد مصدومان از ناحیه چشم آسیب دیده اند و سال گذشته ۱۳ نفر در اثر ترقه بازی با مواد محترقه قطع عضو شدند.

وی افزود: در ۲ سال یاد شده فوتی نداشتیم اما متاسفانه امسال تاکنون ۲ دختر بچه چهار و ۶ ساله فوت شدند و یک قطع عضو و ۲۶ مجروح داشتیم و بر این اساس از خانواده ها انتظار می رود مراقب فرزندان خود باشند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی اضافه کرد: با شادی مردم مخالف نیستیم ولی با سد معبر و مزاحمت برخورد می کنیم.

سردار عبدی با تاکید بر اینکه در چهارشنبه آخر سال اجازه تجمع داده نخواهد شد، اظهارکرد: از آنجایی که در آذربایجان شرقی بیش از ۱۳۱ مورد کرونای انگلیسی شناسایی شده است مردم باید از تجمعات به طور جدی پرهیز کنند تا سلامت خانواده آنها با خطر مواجه نشود.

آذربایجان شرقی بالاترین آمار بیماران کرونای انگلیسی کشور را دارد 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شناسایی ۱۳۱ مورد مثبت کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی خبرداد و گفت: این بالاترین آمار بیماران کرونای انگلیسی در کشور است.

عباسعلی درستی افزود: این افراد در شهرستان های اهر، بستان آباد،  مرند، شبستر، آذرشهر و هریس شناسایی شده اند.

وی با تاکید بر جلوگیری از برگزاری مراسم و تجمع در استان، ادامه داد: در شهرستان هریس کرونای انگلیسی به دلیل برگزاری مراسم عزاداری که مهمانانی از تهران نیز داشتند شیوع پیدا کرده است.

درستی گفت: آذربایجان شرقی از نظر وضعیت کنترل کرونا از جمله استان های نسبتا موفق کشور بوده و وضعیت در استان نسبتا پایدار است، تعداد فوتی های استان رو به کاهش است و در هفته گذشته ۲۲ نفر فوتی کرونایی داشتیم که به طور متوسط ۳ نفر به ازای هر روز بوده است.

وی با اشاره به نزدیکی ایام نوروز، از مردم درخواست کرد به عنوان یک وظیفه ملی از دید و بازدید های نوروزی و انجام مسافرت خودداری کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: در صورت داشتن مسافر از شهرهای دیگر به نزدیک ترین مرکز بهداشت اعلام کنند که از شهر و سایر استان ها مسافر دارند و  از مهمان نیز درخواست کنند کمترین تردد را داشته باشد.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.