افزایش مسافران مترو در روزهای پایانی سال

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری تبریز از افزایش ۴۰ درصدی آمار جابجایی مسافر توسط مترو تبریز خبر داد و گفت: آمار روزانه مسافران مترو تبریز به ۱۰ هزار نفر رسیده است.

بهرام فرهخت، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به فرارسیدن ایام نوروز، استفاده شهروندان تبریز از قطارشهری افزایش قابل توجهی داشت و قطارهای مترو روزانه بیش از ۱۰ هزار مسافر را در فازهای اول و دوم خط یک جابجا می کند.

وی اظهار داشت: این آمار نسبت به اسفند سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است و انتظار می رود پس از تزریق واکسن ویروس کرونا تعداد سفرهای شهری توسط مترو تبریز به روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر برسد.

فرهخت، از مسافران قطارشهری تبریز جهت مقابل با شیوع ویروس کرونا ضمن استفاده ۱۰۰ درصدی از ماسک در طول سفر خود در داخل قطار شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

طرح مطالعه پروژه قطارشهری تبریز در سال ۱۳۸۰ و عملیات اجرایی آن نیز سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در ۱۳۹۴ بخشی از آن به بهره برداری رسید که این پروژه در ۵ خط شامل ۴ خط اصلی و ۱ خط حومه، در مجموع به طول ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ است.

در حال حاضر فاز ۱ و ۲ خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۱ کیلومتر از ایستگاه ائل‌گلی تا ایستگاه میدان ساعت در حال بهره‌برداری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.