اعمال مقررات بازدید محدود در موزه های آذربایجان شرقی

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از اعمال مقررات بازدید محدود در موزه‌های تحت نظارت این اداره کل خبر داد.

احمد حمزه زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: بر همین اساس از بازدیدهای گروهی توسط گردشگران از موزه های استان و تبریز جلوگیری به عمل خواهد آمد و از ورود کودکان زیر ۷ سال به داخل محوطه های موزه ای ممانعت خواهد شد.

وی اظهار داشت: حفظ فاصله معین از آثار و ویترین‌ها، عدم استفاده از مواد ضدعفونی ‌کننده در داخل موزه ها از دیگر مقررات و محدودیت های اعمال‌ شده در موزه‌های تحت پوشش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی است.

حمزه زاده با اشاره به اینکه با آغاز ایام نوروز ، موزه‌های آذربایجان شرقی همه ‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ با مقررات محدود آماده فعالیت هستند، ادامه داد: در راستای پیشگیری از گسترش مجدد ویروس کرونا و همچنین جلوگیری از ازدحام مراجعه‌کنندگان، موزه‌های استان به سامانه فروش بلیط الکترونیکی تجهیز شده‌اند که به دنبال آن فروش بلیط به تناسب ظرفیت موزه‌ها در بازه زمانی مشخص انجام می‌شود.

 وی اعلام کرد: تا زمان اتمام بازدید گروه‌های ثبت ‌شده، پذیرش بازدیدکننده جدید در موزه های استان انجام نمی‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی افزود: همچنین در راستای آگاهی و اطلاع‌رسانی، مقررات در ورودی تمامی موزه‌های استان نصب شده است.

آذربایجان شرقی با داشتن تعداد ۲۲ موزه یکی از قطب های موزه داری دولتی و خصوصی در ایران به شمار می رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.