بهره‌برداری از ۲۰ طرح اقتصادی در منطقه آزاد ارس

به گزارش عصر آزادی آنلاین، همزمان با آیین بهره‌برداری از چندین طرح مهم و بزرگ اقتصادی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، ۲۰ طرح بزرگ نیز توسط رئیس جمهوری در منطقه آزاد تجاری صنعتی افتتاح شد.

محسن نریمان با بیان اینکه این طرح های بزرگ در حوزه صنعت، فنی و زیربنایی، کشاورزی و گردشگری به بهره برداری رسیده است، میزان سرمایه گذاری ریالی آنها را افزون بر ۱۱ هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی میزان اشتغالزایی این تعداد طرح را ۵۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه اقتصادی از جمله تولید اسکلت فولادی گلخانه ها، کاغذ مخصوص ساخت صافی، منسوجات بی بافت و اسپان باند و تولید قیر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه ۱۳ درصد سرمایه گذاری های انجام شده برای اجرای این طرح ها توسط سازمان منطقه آزاد ارس و در حوزه زیرساخت ها و ۸۷ درصد توسط بخش خصوصی انجام گرفته است، اظهار کرد: افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرک های صنعتی، احداث خطوط برق ۲۰ کیلوولت از پست طالب گلی تا قره برون، ورودی فازهای صنعتی جهت ظرفیت سازی و همیاری در اجرای شبکه مخابراتی منطقه آزاد ارس از دیگر طرح های افتتاحی در حوزه فنی و زیربنایی است.

منطقه آزاد ارس به واسطه جاذبه های تجاری، تاریخی و طبیعی در تعطیلات نوروزی چند سال گذشته پذیرای جمعیت زیادی از گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.