ترکیه از اثربخشی واکسن این کشور در مقابله با ویروس انگلیسی خبر داد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، وزارت صنعت و فنآوری ترکیه از اثبات اثربخشی واکسن ساخت یک شرکت این کشور برای مقابله با ویروس جهش یافته انگلیسی خبر داد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری آناتولی وزارت صنعت و فنآوری ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که این واکسن بومی در چارچوب یک پروژه کاری مشترک بین دانشگاه فنی خاورمیانه و دانشگاه «بیلکنت» این کشور تمام مراحل آزمایشگاهی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

در این بیانیه آمده است که واکسن مذکور از این جهت متمایز است که از طریق فناوری مولکولی ذرات شبه ویروس(VLP) با کرونا مبارزه می کند و به عنوان یک واکسن ابتکاری در سراسر جهان پذیرفته شده است.

«یونس امره دلی» عضو هیئت مدیره شرکت نانوگرافی تحت نظارت دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه هم به آناتولی گفت که آزمایشات واکسن داخل بینی ترکیه در فوریه سال ۲۰۲۰ آغاز شد و همه آزمایشات مطابق با استانداردهای جهانی صورت گرفته است.

چهارشنبه گذشته ترکیه از درج نام واکسن بومی توسط اساتید دانشگاه این کشور در لیست واکسن های سازمان بهداشت جهانی خبر داد.

بر اساس گزارش آناتولی، سازمان بهداشت جهانی ۳۰ مارس واکسن ترکیه را در لیست واکسن های درمان کرونا قرار داد تا وارد فاز آزمایشات بالینی شود.

بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت ترکیه، طی ۲۴ ساعت گذشته از ۲۳۵ هزار و ۲۹۸ تست کرونا در این کشور ۳۷ هزار و ۳۰۳ مورد مثبت اعلام شده است.

 به این ترتیب آمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در ترکیه به ۳ میلیون ۲۷۷ هزار و ۸۸۰ نفر افزایش یافته که ۲۰۵۴ نفر از آنها در وضعیت شدید بیماری قرار دارند. شمار قربانیان کرونا نیز تاکنون ۳۱ هزار و ۳۸۵ نفر ثبت شده است.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.