عضو هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان و بافندگان فرش دستباف تبریز در گفتگو با عصرآزادی: تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف از بدیهی ترین حقّ خود محرومند!

عصرآزادی/ حامد پورمند، عضو هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان و بافندگان فرش دستباف و صنوف همگن کلان شهر تبریز جهت رونق دوباره هنر – صنعت فرش دستباف و دغدغه های اخیر این صنف توضیحاتی ارائه نمود.

“اعظم ستاری فرد” درباره دغدغه های اخیر این اتحادیه به “عصرآزادی” گفت: برای به سرانجام رساندن اهداف اقتصادی و بهره مندی از صنایع ارز آوری همچون فرش دستباف باید یک عزم ملّی میان دستگاه ها به وجود آمده و نهادینه شود.

وی با بیان این که وقتی در اکثر کشورهای جهان صحبت از فرش دستباف به میان می آید همیشه نام ایران بر زبان ها جاری می گردد افزود: در این هنگام ناخودآگاه نام شهر تبریز به عنوان مهد فرش دستباف ایران و جهان شناخته شده و نامی پر آوازه است.

این عضو هیات مدیره اتحادیه فرش دستباف کلان شهر تبریز تصریح نمود: هنر – صنعت فرش و قالی دستباف علاوه بر ارز آوری، نقش مهمّی در اشتغال زایی دارد به طوری که شاغلان این حرفه فقط از این طریق به امرار معاش می پردازند.

اعظم ستاری فرد یادآور شد: اعضای این صنف و حرفه از بدیهی ترین حقوق خود یعنی بیمه قالیبافی و نیز استفاده از تسهیلات متناسب و مناسب برای تهیّه موادّ اولیّه محروم هستند که جای تعجب دارد!

وی ایجاد سند راهبردی هنر – صنعت فرش در کشور و نیز مشخّص شدن ماموریت تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف را از شاخص ها و راهکارهای مناسبی برای به حداقل رساندن مشکلات آن برشمرد.

عضو هیات مدیره اتّحادیه فرش دستباف کلان شهر تبریز تاکید کرد: عدم وجود شبکه توزیع سازماندهی شده در کشورهای خارجی باعث می شود فرصت برای رقیبان قدرتمند خارجی فراهم شود.

ستاری فرد با اظهار این نکته که برای برداشتن موانع و مشکلات این صنف و برقراری بیمه قالیبافی در نظر گرفتن تسهیلات مشخّص و معیّن ضروری است خاطرنشان کرد: این نوع فرآیند می تواند دغدغه های این قشر از جامعه را به حداقل برساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.