سال گذشته ۲۵۳ واحد جدید تولیدی در آذربایجان‌شرقی راه اندازی شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از راه اندازی ۲۵۳ واحد جدید تولیدی با سرمایه گذاری بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی برای چهار هزار و ۴۰۰ نفر در ۱۲ ماهه پارسال خبر داد.

حبیب امین زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح بخشی از اقدامات سازمان در زمینه جهش تولید با تمرکز بر صنایع پیشران و منتخب به عنوان دومین برنامه محوری وزارت صمت در سال ۱۳۹۹، گفت: آذربایجان شرقی در راه اندازی طرح های ایجادی حائز رتبه دوم کشوری شد و راه اندازی و ایجاد واحدهای صنعتی جدید در استان رشد ۲۰ درصدی داشته است.

وی همچنین از کسب رتبه دوم کشوری در راه اندازی طرح های توسعه ای خبر داد و اظهار کرد: با راه اندازی۳۰۰ طرح توسعه واحدهای صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال، زمینه افزایش اشتغال چهار هزار و ۸۰۰ نفر در سال جهش تولید فراهم شد.

رئیس سازمان صمت استان جلوگیری از تعطیلی و حمایت از تداوم فعالیت ۴۴ واحد تولیدی با تغییر مدیریت و مالکیت پروانه بهره برداری آنها را یکی دیگر از اقدامات مجموعه صمت در سال گذشته برشمرد و گفت: بازگردانی ۱۰۷ واحد راکد در شهرک های صنعتی استان به چرخه تولید موجب صیانت از اشتغال بیش از ۲ هزار نفر شده است.

امین زاده همچنین از احیاء و آغاز فعالیت مجدد ۵۶ معدن استان در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال جهش تولیدوضعیت یکهزار و ۲۰۰ واحد و طرح صنعتی در استان به منظور ارائه خدمات و رفع موانع و مشکلات راه اندازی از نزدیک بررسی شد.

وی از طرح آهک هیدراته اهر، طرح توسعه نفلین سینیت کلیبر، طرح فولاد حدید بناب و طرح تبلت مراغه به عنوان طرح های ملی و مهم استان یاد کرد و گفت: دهه فجر سال گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولین ارشد کشوری و استانی بیش از۲۰ طرح با سرمایه گذاری بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال افتتاح شد.

وی خط افزایش ظرفیت پالایشگاه و افزایش خط تراکتورسازی را از جمله طرح های یاد شده برشمرد و اظهار داشت: در سال جهش تولید شاهد راه اندازی واحدهای مختلف در زمینه های شیمیایی و بهداشتی، تلویزیون، ورق های روکش چوبی، نئوپان و ام دی اف، مصنوعات فلزی، کاغذ، سرامیک، قطعات خودرو و آردسازی در استان بودیم.

امین زاده با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سال گذشته، اعلام کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و همت دستگاههای متولی و بخش خصوصی واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی در استان آذربایجان شرقی از چهار واحد با ظرفیت ۵۰۰ هزار لیتر در روز  به ۴۶ واحد تولیدی با ظرفیت ۶ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از شیوع بیماری تنها یک واحد تولید ماسک در استان فعالیت داشته که با تمهیدات پیش بینی شده واحدهای تولیدی و صنفی ماسک به بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی و صنفی با ظرفیت تولید بیش از یک میلیون عدد در روز در جهت مقابله با کرونا افزایش یافته است.

بیش از چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.