نانوایی هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، پلمب می شوند

به گزارش عصر آزادی آنلاین، فرماندار شهرستان کلیبر گفت: نانوایی ها و مراکزی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند با همکاری نیروی انتظامی و اداره صمت پلمب و سهمیه‌ی آرد متخلفان نیز قطع خواهد شد.

عدالت حاجی پور در جلسه‌ی ستاد مدیریت مقابله با کرونای شهرستان کلیبر اظهار کرد: قبل از تعطیلات عید در اثر زحمات و تلاش دستگاه‌های اجرایی، شبکه‌ی بهداشت و قرارگاه شهید قاسم سلیمانی وضعیت شهرستان به جهت شیوع ویروس کرونا مناسب بود اما متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم که مهمترین عامل آن نیز آغاز تعطیلات عید و حضور گردشگران و میهمانان در این شهرستان است که در حال حاضر وضعیت را به نارنجی تبدیل کرده است.

وی با تاکید بر لزوم انجام تست‌ کرونا در روستاهای این شهرستان افزود: در چند روز اخیر شاهد شیوع ویروس در مناطق روستایی نیز هستیم که از جمله می توان به روستای گوار با بیش از ۵۰ درصد و روستای اسکلو حدود ۳۰ درصد ابتلا به ویروس کرونا در بین اهالی این روستاها اشاره کرد.

فرماندار کلیبر اضافه کرد: تاکنون در شهرستان کلیبر ۱۴۴۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که متاسفانه از این تعداد  ۴۸ نفر فوت کرده اند.

امام جمعه شهرستان کلیبر نیز در این جلسه با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: متاسفانه در بحث اعمال محدودیت‌های کرونایی اولین اقدام عبارت است از تعطیلی نماز جمعه و سایر مراسم و مناسبت های مذهبی و این در حالی است که به اذعان کارشناسان، بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن انجام می‌شود.

حجت الاسلام محمدرضا متقی‌فر با تاکید بر رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی از سوی مردم افزود: باید همه‌ی مردم، ادارات، بانک ها، نانوایی ها، مراکز خرید و فروش و … به جد پروتکل های بهداشتی را در مقابله با بیماری منحوس کرونا رعایت کنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: به زودی زمان کوچ عشایر در منطقه کلیبر نیز فرا می رسد و لازم است شبکه‌ی بهداشت و درمان این شهرستان در جهت غربالگری و حفظ سلامت عشایر اقدامات اساسی انجام دهد.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.